Hej alle aminoer. Her på Amino er der en livlig snak og alt muligt. Man søger informationer og vender ideer får en snak om alt muligt.
Der har netop været iværksætterfestival i København - jeg var for at se det, men jeg synes, at der manglede nogle muligheder for at udveksle løse tanker og ideer med andre iværksættere. Netværk og i det hele taget generel snak med andre iværksættere var heller ikke noget, der blev lagt så meget vægt på.
Jeg fik en ide om at lave en iværksætteraften primært for Aminoer - men også for andre interesserede - hvor der var nogle indlæg fra nogle iværksættere (web-butikejer, importør, finansielle e.l.) og andre interessante inspiratorer og hvor man nok mest af alt kunne se og høre hvem der sidder i den anden ende af Amino-trådene og netværke lidt.
Der er mulighed for at låne lokaler af kommunen og så kan der sættes en fornuftigt program sammen - og naturligvis servere en forfriskning.
Det kan ikke undgås, at der vil være en mindre deltagerbetaling (uden at have noget konkret vil jeg anslå et par hundrede kroner afhængig af udgifter til lokaler, materiale til udlevering m.m.m. - det skal være en non-profit arrangement). Jeg ser det som et krav, at programmet omhandler punkter, hvor man bagefter kan sige, at man fik noget med hjem.
Jeg vil høre om andre har en interesse i sådan noget. Jeg har i min tid arrangeret så mange forskellige aktiviteter, så planlægning og gennemførelsen er ikke noget problem - men det kræver jo, at der også er en interesse.
Der er altid et problem med at nogen sidder i Jylland og andre på Sjælland (og andre i midten), så sted må afklares, når stemningen er loddet - hvis der er nok interesserede, kan der jo måske være basis for flere arrangementer.
Har du kommentarer hører jeg gerne. Hvis der er interesse kan der jo udarbejdes et forslag til program.
Jeg håber at høre fra dig.
Hilsen fra Jakob |
Iværksætterarrangement
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
- 1
Jeg synes, man skal have sådanne arrangementer flere steder i landet. Det kan godt være, at vi blot skal starte med et sted for at se, om det fungere i praksis. For nogle år siden var der noget, som hed First Tuesdays, måske vi kunne genopfinde en non-profit-iværksætterudgave af det med navnet Første Friaften, som så kunne være den første hverdagsaften i en måned, så der ikke lægges fast på en enkelt ugedag, men den kan vandre fra måned til måned (dog ikke mellem februar og marts, når det ikke er skudår). Blot lidt flere idéer fra din en idé. |
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)