Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af firma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
Min veninde og jeg er igang med at oprette et online magasin. Som udgangspunkt er det en forretning uden nogen former for betydelige udgifter, men på sigt håber vi selvfølgelig på at der vil komme penge ind gennem reklame og abonnementsordnininger.
Vi har derfor lidt svært ved at finde ud af hvilken form for virksomheds type vi skal registrere os som? -Især i forhold til moms og cvr registrering og pligtmæssige årsregnskab..?
Er der en der kan hjælpe?

Mvh Katrine

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:10

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 00:55

Hej Katrine,

En mulighed kan være - at i starter en personlig ejet virksomhed (I/S) med dig og din veninde som ejere, hvis der som du siger ikke er de store økonomiske forpligtigelser i starten. Når i med tiden får flere penge mellem hænderne kan i overveje at omdanne firmaet til selskabsform, evt. et ApS. Til den tid kan i søge noget prof rådgivning hos en revisor , så i evt. kan oprette 2 holdning og 1 drfit eller andet ..

En personlig ejet virksomhed er simpel at oprette og lidt nemmere at administrere idet, i vil være fritagte for at indberette årsrapport .  Men i skal være opmærksom på at i hæfter personlig for selvskabt, dvs. hvis virkomheden går konkurs vil kreditoren gå efter jeres personlig formue (er)

Moms reglerne vil være de sammen, uanset hvilken form du driver dit selskab

Håber du kan bruge det til noget Smile

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)