|
Hej allesammen :) Vi er to partnere som har startet et IVS selskab. I de 4 første måneder har vi et overskud på lige under 100.000 før SKAT. Vi har haft en del behov for rådgivning da vi er meget "grønne" og har mange spørgsmål (primært inden for jura), hvilket vi heldigvis har fået hjælp med af min far, som er gammel jurist (har et andet arbejde nu). Vi snakker om mange timers decideret rådgivning med gennemgang af forskellige sager og problemstillinger. Da vi nu har generet et pænt overskud og har et solidt fundament for at forsætte med at lave pæne resultater, vil vi selvfølgelig gerne betale for den hjælp vi får. Vi er ikke interesseret i at gå ud og betale en "rigtig" advokat over 500 kr i timen for at fortælle os det samme, så mit spørgsmål er om jeg kan aflønne min far på en måde? (Bemærk vi ikke er interesseret i at ansætte ham). Kan vi bare bede ham lave en faktura på f.eks. 5.000 kr og så trække det fra som udgift? Da han ikke er momsregistreret kan vi selvfølgelig ikke trække momsen fra, men kan vi med en faktura fra ham trække et beløb fra som udgift for hans hjælp/ rådgivning? Også uden at vi skal være bange for at skattefar kommer efter os? Vi er ikke ude på at snyde nogen :) Så kort opsummeret: Kan vi trække et beløb fra som udgift for en relevant ydelse, som en privatperson (ikke momsregistreret person) har lavet for os? Og hvad er grænsen i så fald? Og hvad kræves der mht dokumentation? |
Betaling af rådgivning/ hjælp
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
Bliv gratis medlem