Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Analytics bliver ikke fundet på min side - Kan I forklare hvorfor og hvordan jeg fixer det?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære med-Aminoer

Godt nytår.

Jeg er i gang med at lave en ny side med en samling af flere danske jokes. Jeg er interesseret i at benytte Google Analytics til at se hvem og hvor mange der kommer forbi. 

Jeg ønsker ideer til at få GA til at fungere på min wordpress side.

Siden hedder sjove-vitser.dk og er en søsterside til min anden side, sjove-jokes.dk (hvor GA allerede fungerer).

Jeg har installeret tracking code i slutning af header men GA bliver ved med at sige at:

'tracking not installed'.

Kan I se i HTML eller qua det jeg siger, om jeg gør noget forkert.

Dbh

Granberg

Tilmeldt 4. Jan 14
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 00:12

Anyone?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:32

Hej Granberg,

Det er selvfølgelig vigtigt at du kopierer GA koden nøjagtig som den ser ud i GA når du indsætter den på dit site. Evt. kan du installere "Yoast Google Analytics plugin". Her skal du bare indsætte dit GA nummer og så indsætter plugin'et det korrekt på sitet.

-Yoast er et meget anerkendt plugin, så ingen grund til bekymring hvis du vælger at bruge det.

Tilmeldt 4. Jan 14
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 10:28

Hej Sarah

Mange tak for dit input - Dejligt med nogle gode råd.

Det virker nu, uden at jeg har lavet nogle ændringer, så GA testen må være forbundet med et tids-lag.

Dog har jeg en kommentar til at bruge Yoast, for jeg er enig I at plugin virker til basis tracking. Min udfordring med Yoast er, at jeg gerne vil lave A/B split tests og her kan jeg ikke finde ud af at indsætte test-koden fra GA ovenover det fra Yoast - Derfor jeg gerne vil indsætte det manuelt.

På mit nye site www.sjove-vitser.dk prøver jeg at splitteste med det samme, så jeg kan se hvordan siden konverterer og hvad der driver interesse og ej.

@Sarah, ved du hvordan man får indsat GA A/B experiment kode før koden fra Yoast?

Dbh

Granberg

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:31

Nu ved jeg ikke lige hvordan du påtænker at A/B-teste eller hvilket system du vil bruge, men er du klar over at du kan bruge Google Analytics til at lave A/B testing af dit site?

Du finder det i GA under ->Rapportering ->Adfærd ->Eksperimenter.

På den måde skal du i hvert fald ikke indsætte GA koden flere steder og du kan nemt sammenligne relevante mål på tværs af sider du tester.

Tilmeldt 4. Jan 14
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 11:50

Hej Sarah

Jeg tænker at bruge netop GA til AB testing. Til dette får jeg fra GA en specifik kode der sporer experimentet og automatisk navigerer besøgende til de sider man tester (derved giver google en masse analyser og konfidensintervaller med effekten af de varianter man tester). Men for at GA kan navigere og spore får man en specifik kode til experimentet, og denne skal indsættes før GA basis tracking koden på de sider man tester.

Når jeg bruger Yoast, kan jeg ikke indsætte denne kode før Yoast koden - Og det er her problemet ligger.

Dbh

Granberg

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 12:30

Send mig en privat besked så vil jeg gerne kigge på det gratis.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)