Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fri fragt eller smid fragt prisen oven i ens produkt?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 07:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.dk

Vil gerne høre jeres erfaring og gerne råd! Skal til at åbnet min webshop her i den nye år! Men lidt usikker hvordan og forledes jeg gør med min fragt?

Hvordan har i gjort på jeres webshop hensyn til fragt? Kør i fri fragt ved køb over 500.-?

Nu det sådan at min niche produkt koster 1000kr og vil sende afsted med track og trace nr.

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Skrevet kl. 07:31

Har tænkt mig at gør således her, måske?

Smid fragt prisen oveni produkt, således at mit produkt vil koste 1080kr? Så skriv " Fri fragt "? Udover det vil jeg stadig være den billigste på markedet!

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 07:53

For mig betyder det intet - så længe jeg fra start kan se fragtprisen, og dermed totalprisen, hvis der ikke er fri fragt.

Men der er nok ingen tvivl om at mange kunder lader sig bedrage af ordene "fri fragt".

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Skrevet kl. 08:04

Har du andre gode forslag Jesper?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:18

hmm - som sagt tror jeg det er fint nok som du vil gøre mht. at indbygge fragten i prisen.

Specielt hvis du fortsat er billigere end konkurrenterne - og endda med fragten indbygget.

Hvis det blot er et enkelt produkt du sælger, så er det jo et nemt koncept " all inclusive" :)

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 08:32

Enig med Jesper. Ikke så afgørende om det er inkl. eller står for sig selv. Hvis der ikke er fri fragt, er det bare vigtigt, at fragtprisen er nem at finde - jeg går hurtigt videre, hvis jeg skal bruge lang tid på at finde hvad fragtprisen er. 

På min shop har jeg sat alle priser inkl. fragt, for på den måde, at gøre det nemt for kunden, at gennemskue hvad de helt konkret skal betale. Jeg har så længere nede, beskrevet min fragtløsning, og hvad fragtprisen så udgør ud af den samlede pris. :) 

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 08:40

Der er noget psykologisk ved at være under 1000 kr. så måske er det bedre for salget at du holder prisen på 995 kr. inkl. fragt og sælger nogle flere dimser.

Hvor meget billigere er du end dine konkurrenter med produkter af samme kvalitet ?

Fra Bylderup Bov, Sønderjylland
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 57
Fra  Matronics.dk Skrevet kl. 08:55

Vi har testet forskellige løsninger og har produkter fra 1,- til et par tusinde. I en periode kørte vi fragtfri uanset ordrestørrelse og efter følgende fragtfri v 100,- og 300,-.

Den gennemsnitlige ordrestørrelse var nogenlunde det samme ved alle 3,  men der var dog nogle stykker som "udnyttede" systemet med meget små ordrer på tilbehør. De havde dog ikke købt andre ting hos os, så teorien er de købte det hos konkurrenterne og så supplerede op hos os.

På shoppen skriver vi varens pris og så fragten nedenfor. 

Eks. http://www.energilys.dk/kategori/gu10-led-paerer/produkt/philips-master-vle-gu10-2700k-4-5w-led-paere-ac230v  

Og er det fragtfri ser det således ud

http://www.energilys.dk/kategori/gu10-led-paerer/produkt/philips-master-gu10-5-5w-370lm-daempbar

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Skrevet kl. 09:03

Jeg tror jeg vil gør det sådan her

Smid de 80kr oveni hatten på varen så lav en særlig rabat med hvis de deler mit oplæg! Får de 5% som fratrækkes ved ens kurv?

De andre webshop tager mellem 1300-1500.-

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Skrevet kl. 09:07

Pilde:

Der er noget psykologisk ved at være under 1000 kr. så måske er det bedre for salget at du holder prisen på 995 kr. inkl. fragt og sælger nogle flere dimser.

Hvor meget billigere er du end dine konkurrenter med produkter af samme kvalitet ?

Ja, det var også en mulighed! Dog skal jeg tænke på at jeg vil miste små 200kr hvis jeg gør det sådan ?

Hvis jeg selv skal betale fragten og betaling gebyr på 2,5%

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)