Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for kost efter rejsereglerne

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 03:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg er igang med forskudsopgørelsen lige inden butikken lukker.

Jeg har i det forgangne år været ude og rejse og i den forbindelse betalte jeg alle mad udgifter privat da jeg ikke var klar over jeg kunne få dem dækket efter regning eller statens standard satser.

Jeg har en personlig ejet virksomhed hvor jeg kører VSO.

Som jeg har forstået det skal jeg påføre det min personlige forskudsopgørelse, men når jeg prøver det, kræves der at jeg har haft en lønindtægt for at gemme, hvilket jeg ikke har haft da jeg blot får penge ud via en privat hævning i virksomheden.

Hvordan skal det klares?
Er der noget jeg gør forkert eller har misforstået?

Mvh

Martin :) 

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 06:11

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45

jep helt som med f.eks kørsel efter statens takster så tager du det som fradrag i personlig indkomst i personlig virksomhed - og det mener jeg også dækker hvis man kører under VSO - f.eks. laver en skatteregulering af dit resultat i virksomheden hvor du nedsætter overskud med værdien af de diæter du så korrekt har dokumentation for

Iøvrigt - med brug af VSO og med diæter og meget andet - vil du med fordel kunne bruge en økonomimand - eksternt via nettet til at se dit regnskab og selvangivelse efter--  VSO kan være lidt besværligt - så det ville jeg råde dig til, med mindre du føler der helt 100% på hjemmebane - det er ikke ret dyrt - der er en del der tilbyder den slags - mon ikke f.eks. Thomas J i svaret over, kunne lave en sådan gennemgang til fornuftigt pris - ellers www.agera.dk

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 16:45

Cookie - John Hannover:

Det er mig selv privat der har betalt for kosten.

Personlig indkomst i personlig virksomhed forstår jeg ikke, eller er det et specielt felt der fremkommer når den udvidede selvangivelsen skal udfyldes i det nye år (for der er ikke et specielt felt relateret til personlig virksomhed på min forskudsopgørelse).

Mener du ikke at jeg påføre det i feltet på forskudsopgørelsen under rejsefradrag ligesom en privat lønmodtager ville gøre?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:12

Nej - som personlig virksomhed får du dine diæter og dine evt kørepenge ved at lave skatteregulering af dit resultat - og samme ved at forskudsregistrere det lavere

F.eks. årsresultat 100.000 kr iflg regnskab (efter regulering for evt gaver/repræsentation osv med begrænset skattefradrag)

Kørepenge -3000 kr

Diæter efter statens takster (logi 199 og kost 464 kr per fuld rejsedag - mindst 24 timer bortrejst) - kr 2000

Resultat til udvidet selvangivelse rubrik 211 - 95.000 kr (derved er dit overskud reduceret med det beløb du skal ha i fradrag og du får det som personligt fradrag - Det du har i overskud i virksomheden til felt 211 er personlig indkomst skattemæssigt- beskattes som personlig indkomst

Du har så regnskabet OG dine opgørelser over diæter som kan fremlægges hvis skal vil lave en kontrol

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)