Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rubrik 211

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 5
Fra  JW-Foto Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej i Dejlige Aminoer

Jeg sidder med min enkeltmandsvirksomhed, som jeg bogfører i Dinero. Jeg har bare 2 spørgsmål ift. Skat

1: Når jeg skal udfylde rubrik 211 på den udvidede selvangivelse, er det så resultatet som står på resultatopgørelsen inkl. aktivers værdi? så jeg beskattes af mine aktiver også? eller er det kun af det likvide overskud?

2: Afskrivninger af mine aktiver, skal det gøres inden årsskiftet eller efter.

Jeg sidder med det her selv lige nu, da jeg gerne vil undgå renter fra skattefar. jeg regner med at få det hele tjekket igennem i det nye år af revisor

Venlig Hilsen
Jacob Warrer 
JW-Foto 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:36

Kunne lyde som om du skal gi lidt penge til en regnskabskyndig over nettet allerede inden du angiver, men du kan jo måske satse selv, bare du så får det gennemgået af revisor som du skriver, så du ikke får alt for kedelig overraskelse - renten er jo til at leve med hvis det bare er små forskelle :) 

1

rubrik 211 er til dit overskud og overskud i resultat opgørelsen inkluder ikke dine aktiver - men balancesum kan være en der skal med i selvangivelsen Se her hvordan selvangivelsen udfyldes med billeder o.a. http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html

Det likvide har INTET med skat at gøre - det er Indtægter (uden renter) minus alle skattefradragsberettigede udgifter (uden renter) -  som giver overskud der skal i rubrik 211

2

Dine aktiver - de som KAN afskrives helt - skal du afskrive under året - varer kan ikke afskrives - udstyr hvis det er under 12.600 i indkøb per samlet brugs-enhed - kan afskrives - alt over 12.600 samlet brug skal skatte afskrives med 25% og resten føres videre til næste år

udstyr der bruges delt privat og firma skal momsmæssigt være delt - udgifter som gave - mad og en del andet - har fra 0 - til 25% fradragsværdi

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 20:00

Du skal helt klart have lidt hjælp fra en regnskabskyndig :) gør det tidligt i processen så du ikke spilder din tid

Mvh
Thomas
TJ Regnskabsservice

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 5
Fra  JW-Foto Skrevet kl. 23:11

Hej Thomas

Det er helt klart noget som jeg søger, når jeg kommer ind i det nye år, jeg var bare "uheldig" at blive franarret pengene til bogføring/revision i 2014.

Det jeg ville nu, var at få nogenlunde styr på det, så jeg kan få skatten ordnet og forhåbentlig ikke betale en masse renter til SKAT.

I Dinero har jeg en Rapport som kaldes Resultatopgørelse. Det som der står deri som Resultat for året skal anføres som overskud i selvangivelsen, ikke? 

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 00:30

Det er ærgerligt for dig :/
Du skal være velkommen til at henvende dig hos mig til en billig penge :)

Ja, det er overskuddet som skal tastes. Der bliver åbnet for selvangivelsen til foråret.

God ide at få indbetalt på forhånd så du slipper for renter :)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)