Hej i Dejlige Aminoer 1: Når jeg skal udfylde rubrik 211 på den udvidede selvangivelse, er det så resultatet som står på resultatopgørelsen inkl. aktivers værdi? så jeg beskattes af mine aktiver også? eller er det kun af det likvide overskud? |
Kunne lyde som om du skal gi lidt penge til en regnskabskyndig over nettet allerede inden du angiver, men du kan jo måske satse selv, bare du så får det gennemgået af revisor som du skriver, så du ikke får alt for kedelig overraskelse - renten er jo til at leve med hvis det bare er små forskelle :)
1
rubrik 211 er til dit overskud og overskud i resultat opgørelsen inkluder ikke dine aktiver - men balancesum kan være en der skal med i selvangivelsen Se her hvordan selvangivelsen udfyldes med billeder o.a. http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html
Det likvide har INTET med skat at gøre - det er Indtægter (uden renter) minus alle skattefradragsberettigede udgifter (uden renter) - som giver overskud der skal i rubrik 211
2
Dine aktiver - de som KAN afskrives helt - skal du afskrive under året - varer kan ikke afskrives - udstyr hvis det er under 12.600 i indkøb per samlet brugs-enhed - kan afskrives - alt over 12.600 samlet brug skal skatte afskrives med 25% og resten føres videre til næste år
udstyr der bruges delt privat og firma skal momsmæssigt være delt - udgifter som gave - mad og en del andet - har fra 0 - til 25% fradragsværdi