Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal mit underskud indberettes eller ej

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Brabrand
Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, som sælger ure. Det forgangende år, har jeg brugt på at lave hjemmeside og købe vare ind osv. Men har endelig ikke haft mit første salg endnu. Så mit spørgsmål går på om det så betragtes som et underskud, for har stadig brugt penge på hjemmeside og vare. Tænker på om underskuddet skal indberettes til skat, eller det bare skal 0 indberettes. 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have tingene i orden.

Selvfølgeligt skal du angive underskud.

Det er jo en opstart for dig, med du skal regne med det, at skat henter dig til en samtale i marts 2016, for at se alle dine bilag.

Fra Brabrand
Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, har alle mine bilag i orden så det skulle ikke været noget problem. Takker for hjælpen godt nytår 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med de øvrige - underskud indberettes og giver fradrag men lige et par hints

Ure - hvis du har sådanne på lager og alt andet du har af værdi som varelager er IKKE en udgift. Det er bare bytte penge mod noget af anden værdi Det er først udgift når varen er solgt og sendt bort igen - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/10/hvordan-bogfres-vareforbrug.html . Al værdi af lager til indkøbspris lægges til dit resultat og nedbringer underskud

Alle øvrige udgifter er så opstartsudgifter og i det omfang de er taget alene for at kunne komme til at tjene penge i 2015 - er der fradrag - MEN den lille krølle der kan være er, at hvis du aldrig får gang i forretningen, så vil skat kunne mene at det er rene udviklingsomkostninger, som du ikke får godkendt det ellers tidligere godkendte fradrag for. Det sker ikke, hvis bare du får gang i forretningen og iøvrigt kan vise, at du driver den med overskud for øje

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)