Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Digital Markedsplads - Bedste hosting løsning og andet.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer. 

Jeg har igennem de sidste 6 mdr. arbejdet på Premium Mockups, som levere gratis og premium ressourser til kreative mennesker. Det er ikke vildt meget "content" jeg har udgivet, men syntes stadig jeg har haft ok success med det indtil videre. Og fokuserer lige nu på at skaffe så mange følgere som muligt, på diverse platforme. Jeg har omkring 16.000 indtil videre.

Men nu til spørgsmålet :)

Jeg er ved at bygge premium-mockups.com op, og har simpelthen valgt at lave det om til en markedsplads, hvor alle kan sælge deres mockups/ præsentationer, fremfor det kun er mig der uploader 3 gange om måneden. Og det giver mig lidt nogle udfordringer i form af hosting og brug af data da alle produkterne på siden vil være digitale, og derfor skal downloades. (Typisk over 50MB/ produkt)

Jeg havde siden åben i 14 dage, hvor jeg solgte nogle produkter. Og det endte simpelthen med at siden crashede pga trafikken.

Så mit spørgsmål er, om der er nogen der kan anbefale en god løsning på dette problem? En anden udfordring er at jeg er studerende og har kun et beskedent beløb til mig selv lidt pt. Så har ikke råd til at smide 10-15K efter en dedikeret server, og især ikke når det jo ikke er nogen garanti at folk vælger at sælge deres mockups hos mig. Da der er en del andre alternativer. 

Er det muligt at få en løsning hvor man betaler for den data der bliver brugt på siden? 

Beklager det roede indlæg :) Alt hjælp er værdsat! Tak

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 09:26
Fra Ringsted
Tilmeldt 6. Apr 07
Indlæg ialt: 61
Fra  Cbox Skrevet kl. 11:01

Hej Nicolaj,

Hvor meget plads og trafik forventer du at skulle bruge nu, og hvor meget inden for et år?
Hvor i verden forventer du at de besøgende kommer fra?
Det er ikke ubetydeligt i forhold til pagespeed hvor din server er placeret eller om du skal have CDN.
Her tænker jeg på brugeroplevelsen med dit site, samt SEO.

En VPS kan hurtigt blive for lille så du alligevel skal til at flytte og opgraderer igen. Og mange VPS'er bliver forholdsvist meget dyre når de skal opgraderes. Blandt andet Digital Oceans løsning. For prisen på deres store VPS kan du får 2 dedikerede servere for til samme pris. Men den lille til 10$ er naturligvis billig og nem at komme i gang med. Det skal siges at der ingen DDoS beskyttelse er hos mange af de små VPS udbydere, og med det stigende antal angreb, ville jeg også kigge efter hvordan f.eks. sikkerhed og DDoS behandles.

Der findes VPS løsninger som kan opgraderes uden større indgreb eller dedikerede servere som du bare lejer, så du ikke skal ud at smide 10-15K.

Du er velkommen til at give mit et kald på 3271 6020 eller smide en mail på sn@cbox.dk, så skal jeg give dig lidt rådgivning på området. :) Jeg kan både klare meget store webhoteller, managed webhosting, VPS'er og dedikerede servere.

God lørdag. :)

Mvh
Sylvester 

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Jan 11
Skrevet kl. 12:13

Lyder godt, tjekker det ud :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Jan 11
Skrevet kl. 12:31

Hej Sylvester.

Det lyder jo altsammen utroligt kompliceret og ikke sådan lige til :) Må indrømme jeg har overvejet at give opgaven videre, da jeg selv styre alle de andre aspekter af siden (kodning, design, markedsføring, samarbejdspartnere osv) og det vil bare være for meget nyt at sætte sig ind i. Og som du selv siger, skal sikkerheden være højeste prioritet da det jo er andres penge og produkter jeg arbejder med.

Det er svært at sige hvor meget plads og trafik siden vil få, det er nærmest umuligt for mig at forudsige. (Har omkring 20.000 downloads om måneden, af 50-500MB) Men jeg har som sagt 16K følgere, og får typisk 1000 nye om ugen, som selvfølgelig bliver viderestillet til siden engang om ugen ca. 

Ellers har jeg typisk mellem 50-300 downloads i timen når jeg uploader et nyt produkt, og det vare som regl ved i omkring 2-3 dage før det aftager. 

Med hensyn til hvor i verden trafikken kommer fra, kan jeg se via mine facebook likes se dette:

Amerikas Forenede Stater (USA)
1.438
Brasilien
850
Storbritannien
557
Indonesien
456
Frankrig
456
Mexico
443
Spanien
396
Italien
351
Indien
336
Vietnam
305

Jeg har fået en del venskabelige kontakter med andre, som har lignende sider. Men de kan desværre heller ikke gøre mig klogere da de også allesammen har folk til at klare server delen/ sikkerheden. Men mit problem er at jeg ikke har startkapitalen til at ansætte en til det. Og håbede lidt jeg kunne launch siden, også lige se det an, og hvis det bliver en success, og der begynder at komme lidt penge ind, kan jeg så ansætte en til at lave det til det bedste det kan være. 

Og tak for dit fine svar Sylvester, jeg håber helt sikkert vi kan finde ud af noget.

Fra Ringsted
Tilmeldt 6. Apr 07
Indlæg ialt: 61
Fra  Cbox Skrevet kl. 13:44

Hej Nicolaj,

Der er ingen tvivl om at du kommer til at trække store mængder trafik og skal have serveren placeret i et netværk med gode internationale forbindelser. Specielt med et lille budget hvor du ikke bare kan købe CDN.

Jeg hjælper dig gerne i gang uden at du skal have en masse penge op af lommen. ;)
Hvis du bare lige smider mig en mail med dine kontakt info, så laver jeg lige et hurtigt oplæg til dig. 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 14:10

Vi kan godt sælge dig en hel del trafik til en billig pris, vi er hosted med direkte forbindelse til AMS-IX hvilket giver utrolig stor fordel til hele verdenen.

Evt. kontakt mig direkte på lucas@hosting4real.net, så kan vi finde ud af en løsning. En slat terabyte trafik burde ikke være noget problem at håndtere hver måned.

- Lucas R

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)