Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af bolig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Min bror og jeg har været nede i banken for at snakke om boligkøb mht. videreudlejning. Vores rådgiver fortæller os at vi umiddelbart godt kan låne pengene, men han savner et budget.

Boligen skal renoveres, hvilket vores far, som er tømrer, vil hjælpe med, så vores udgifter til arbejdskraft er ikke så store, men er der nogle der har en skabelon med et budget til sådan et projekt?

Derudover har vi begge sået tvivl ved hvorvidt om at vi må lade al vores indkomst fra udlejning gå til afbetaling og så undgå at betale skat?

MVH 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:38

Nej afbetaling er ikke fradrag skattemæssigt overhovedet - kun renter - og renovering - ja måske, men meget kan blive set som forbedring (nye vinduer f.eks. ) og skulle behandles helt anderledes fradragsmæssigt - så I skal ha fat i en revisor eller anden med kendskab til området, og så skal der regnes på hvert enkelt konkret tilfælde ud fra viden om alt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:16

Fint, tak for svar John :-)

Har søgt efter en skabelon til budget, ved du hvor man kan finde sådan en? :-) 

Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 08:28

Belåning afhænger også af fremtidig husleje.....
Dvs I kan risikere kun at få 50% lån i kreditforeningen - resten er typisk bankfinansieret til variabel rente- læs mulig høj låneydelse ud i fremtiden
Helt i tråd med mine navnebroder : Få en revisor og en advokat ind over - før I begynder på noget

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)