Hej derude! Hurtigt spørgsmål, som jeg håber nogen har 5 minutter til at besvare: - Vi har fået stjålet noget fotoudstyr i et lille I/S og fået ca 8000 kr tilbage fra vores forsikring. Hvordan bogfører vi denne post i Dinero? - Og lige ét andet tillægspørgsmål: hvis vi får penge tilbage fra SKAT (overskydende moms), hvordan bøgføreres dette bedst i Dinero? To begynderspørgsmål fra en nystartet iværksætter - bær over med mig. Tak! |
begge dele tyder på, at I med fordel skulle ha en fast - ekstern bogperson - der kunne hjælpe jer og sikre at I får alt bogført korrekt og ikke pludseligt smæk fra skat
Er kameraet fuldt afskrevet/straksafskrevet, så skal forsikringsdækningen ind som indtægt uden moms - evt ny konto under indtægter, forsikringsdækning kunne i kalde den (og jeg går ud fra forsikringen så var i jeres I/S og betales fra det som udgangspunkt - da man jo ikke kan få privat dækket firmaets udstyr, men det er en anden sag)
moms har dinero helt automatisk bogføring af når der vælges afregning - men hvis der ex bliver noget stående på skattekontoen (standard 200 kr) så vil det beløb der kommer retur i bank ikke stemme fuldt med en fuld momsafregning.
Som nævnt, med sådanne spørgsmål, KUNNE det være klogt at ha en der lige kan logge ind i jeres dinero og se jeres bilag i delt dropbox og for små penge hjælpe. Der kan dukke en op her, ellers er der gratis bud fra www.agera.dk
vh John H