Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal der oprettes CVR? + Mening til navn.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 14
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hjælpsomme Aminoer :-)

Jeg og en veninde sidder i øjeblikket og arbejder lidt med et mindre projekt, og vil måske komme til at stille et spørgsmål der er stillet mange gange før, men vi har ledt og ledt og ikke kunne finde svar.

Vi vil lave nogle få tryksager, som så skal sælges til private - planen er i starten at benytte sig af Trendsales samt DBA. Vil passionen stadig være der efterfølgende vil vi oprette en hjemmeside med produkterne.

Spørgsmålet er så om vi skal registreres hos CVR og oprettes som virksomhed eller kan vi få lov at gøre det som privatpersoner? Det er 100% kun på hobbyplan og vil blive udført i min fritid fra studie.

Derudover er vi i gang med at prøve at finde frem til et navn. Vi har nogle stykker i tankerne og vil gerne hører jeres mening hertil :-)

Vi har et par i ærmet som vi gerne vil høre jeres mening om

SayDesign.dk

sayhello.dk

Har i andre gode forslag, modtages de selvfølgelig med åbne arme!

Med venlig hilsen
Andreas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:40

uanset I gør det ved at registrere firma eller ikke - vil I være personligt solidarisk hæftende (google det) med mindre I stifter et selskab direkte

I SKAL stifte virksomhed eller selskab så snart I kan forvente at sælge for over 50.000 kr på en hvilken som helst 12 mdr periode

Læs lidt Q&A med de mest almindelige spørgsmål og svar når man som jer skal starte HER I Q&A LINK  der står også beskrevet hvordan i evt gør som private

VH John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Sep 14
Skrevet kl. 23:04

Mange tak for svar John, det hjalp :-)  

Der er dog et enkelt Q/A spørgsmål på dit nye blogindlæg der forvirrer mig lidt.

"Q: Jeg har købt nogle ting og varer inden jeg fik mit CVR - hvordan med dem?
A: Hvis det er MAX 6 mdr inden du fik CVR og du ikke har brugt dem privat inden du fik CVR og du ikke inden CVR har solgt noget uden moms, og de er købt kun med det formål, at stifte dit firma, så må du bogføre dem helt normalt - lige når du har startet firmaet. Se LINK aktiver købt før stiftelse" 

Dumt spørgsmål kommer her: Vil det sige at hvis jeg opretter et CVR, så har jeg mulighed for at trække momsen fra mit køb? - Så det vil faktisk være en fordel at oprette mig, da indkøbene vil være billigere og derfor gøre at jeg vil få en mere konkurrencedygtig pris.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:09

ja det vil det sige hvis du overholde de punkter - så kan du trække momsen MEN nu skal du så også lægge moms på alle dine salg for så er du jo momsregistreret, og da det er til private du sælger som jeg husker det, kan det måske ikke betale sig at kunne trække moms fra køb - mod at lægge den på salg også - men grænsen hvor du skal er som nævnt 50 t på 12 mdr i oms

vh

Tilmeldt 30. Sep 14
Skrevet kl. 23:14

Super. Og korrekt det er til private, så det kan helt sikkert ikke betale sig før jeg nærmer mig de 50.000 :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:37

AndreasB':
det kan helt sikkert ikke betale sig før jeg nærmer mig de 50.000 :-
husk hvis du rammer 45.000 på 8 mdr - så må du ikke kommer over 5000 de næste 4 - for så risikerer du moms af de 45.000 du ikke opkrævede for. Du skal registrere så snart du kan se du vil kunne ramme de 50 t - f.eks. når du når ca 3.600 per måned i salg og ser det stige lidt

vh

Tilmeldt 30. Sep 14
Skrevet kl. 23:46

Tjek 

Tilmeldt 30. Sep 14
Skrevet kl. 21:32

Ønsker stadig lidt respons på navne :-) 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 02:05

Saydesign lyder fint synes jeg. Helt igennem selvopfundet og giver alligevel mening. Ps. jeg tror, I skal starte en ny tråd mht. navnet :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)