Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg ført denne idé ud i livet?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 42
Fra  Glilet Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

- Jeg har valgt at droppe uddannelse, fritids interesser etc, fordi jeg har haft denne lille drøm, der nu er blevet en ambition. Det jeg bare ikke tænkte over var, hvordan filan jeg skal starte. Jeg har aldrig før haft en virksomhed, og denne skiller sig også lidt ud fra webshops, rengøringsfirmaer etc. Jeg vil lave et styresystem som windows og apple. Jeg vedgodt jeg ikke lægger ud med at være stor på markedet, men jeg har noget der vil skille sig ud fra dem. Nærmere vil jeg ikke gå ind på her.

- Jeg er alene om det, og kan ikke skabe det selv. Så skal have et team, selvfølgeligt. Jeg har heller ikke en million at smide i projektet, så hvordan gør jeg det attraktivt for andre? En procent afale? eller er jeg helt gal på den?

- Skal også finde investore, lave forretningsplan osv osv. Er som sagt helt ny, og kan pt ikke finde hoved og hale i det hele, så hvor ville i starte? I må hellere end gerne fortælle i step by step. Kommer det til at jeg skal låne penge, hvordan finder jeg så ud af hvor meget? Håber i vil tage denne tråd seriøst, trods jeg sikkert har stillet et dumt spørgsmål eller to.

Ha ' en fantastisk December alle Aminoer

// Jannick

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannick Langkjær:
Jeg har valgt at droppe uddannelse, fritids interesser etc, fordi jeg har haft denne lille drøm, der nu er blevet en ambition. Det jeg bare ikke tænkte over var, hvordan filan jeg skal starte. Jeg har aldrig før haft en virksomhed, og denne skiller sig også lidt ud fra webshops, rengøringsfirmaer etc. Jeg vil lave et styresystem som windows og apple.

Apple er ikke et styresystem ?. Så mon ikke det var bedre du gik igang med en uddannelse igen ?. Din ide er også helt urealistisk uden erfaring eller startkapital.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Apple er ikke et styresystem ?. Så mon ikke det var bedre du gik igang med en uddannelse igen ?. Din ide er også helt urealistisk uden erfaring eller startkapital.

Hvor der er vilje, er der vej! ;)

Men når det så er sagt, er det nok en god idé at starte i det lidt mindre, før du bevæger dig ud i sådan et stort projekt som du faktisk ikke har noget viden omkring. :)


Venlig hilsen
Mark Rune  

Fra Brabrand
Tilmeldt 8. Dec 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du drømmer om at udvikle et styresystem, vil det så ikke være oplagt at tage noget uddannelse indenfor programmering? 

(det siges selvfølgelig uden at vide, hvilken uddannelse du er droppet ud af...)

Hav en god dag:)

Tobias

Fra København
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 42
Fra  Glilet Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nope, skulle nok have skrevet som microsoft og apple, eller som windows og Yosemite. Godt du så fejlen, så andre ikke skulle spekulere i timer over det. Og behøver skam ikke en uddannelse, der er noget du helt har misforstået. Hvis du lagde 2&2 sammen, ville det være åbenlyst, at IT er mit fag. Certifikater er så langt mere værd. Men hvor skulle du vide det fra. Tak for svaret! :-)

Fra København
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 42
Fra  Glilet Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nemlig! Et stærkt sind!

- Jeg vedgodt at det er et større projekt at gabe over som ny, men kan ikke se hvordan jeg skulle gøre det mindre. Jeg mener. Et styresystem er et styresystem. Ellers tak for rådet! :-) Søgte nu mere råd til hvordan jeg kommer igang. Hvor havde du startet, hvis du var mig? :-)

Fra København
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 42
Fra  Glilet Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan programmere. Men et styresystem er så ulækkert stort, at jeg ikke bliver færdig i live. Så derfor tænkte jeg at finde et team. Men hvordan kan man friste, uden en million på lommen?

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det handler om at skabe netvaerk, saa dit spoersmaal handler allermest om hvordan du faar skabt dette netvaerk.

Hvilket det ogsaa lyder til naar du efterspoerger et team.

Bliv medlem af diverse forums inden for omraadet, luft dine tanker og ideer, og mon ikke der er andre som kan se ''hmm den er go nok'' og dernaest bliver det hele lidt nemmere...

Fra København
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 42
Fra  Glilet Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret. Tænkte meget over hvordan jeg skulle finde et team.

Men når det er gjort, skal jeg så lave en forretningsplan som det første? Og hvad fremlægger jeg for investorerne? Og evt. findes der investorer der er inde for IT området primært?

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannick Langkjær:

Du har ret. Tænkte meget over hvordan jeg skulle finde et team.

Men når det er gjort, skal jeg så lave en forretningsplan som det første? Og hvad fremlægger jeg for investorerne? Og evt. findes der investorer der er inde for IT området primært?

Virksomhedsdelen er saadan set irrelevant, foerst skal du skabe noget som du kan promoverer eller saelge.

Og det kan du ikke foer end du har det team, som du selv laegger ud med at du har brug for.

En ting ad gangen.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)