Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af revisor og virksomhedsomhedsordning til enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 26. Aug 14
Indlæg ialt: 22
Fra  By Krohn Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg overvejer at få lavet en virksomhedsordning til min enkeltmandsvirksomhed, da jeg gerne vil investere mit overskud i virksomheden fremfor at ”udbetale” det som løn til mig selv. Jeg har talt med SKAT, som anbefaler mig at få en revisor til at hjælpe med opsætning af dette, og jeg vil derfor høre, om der er nogle der har erfaringer med dette, -  og i så fald, hvad jeg kan regne med at skulle sætte af til sådan en opgave? 

Jeg har endnu ikke en revisor tilnyttet min virksomhed. Jeg bruger Dinero og kan se, at de anbefaler en række revisorer til deres system og overvejer at tage kontakt til en af disse. Jeg er dog i tvivl om, hvilke kriterier jeg skal kigge efter for at vælge ”den rette”. Er der noget specielt jeg skal være obs på, når jeg tager kontakt til en revisor? 

På forhånd mange tak! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:54

Tag en som dinero anbefaler og som bor lidt i nærheden vil jeg råde til. OM du så skal bruge VSO er en helt anden sag for på sigt risikerer du bare at komme i topskat, så normalt vil man anbefale det ved topskatteydere eller ved folk der er på SU for ikke at få for stor skattepligtig indkomst. Med VSO betaler du godt nok kun 24,5% selskabsskat i første omg. men da formålet jo på sigt er overskud - så risikerer du at komme op i topskat en dag. Nu ved jeg jo ikke hvad det er du vil investere i men tænk dig godt om, hvorvidt VSO faktisk er løsningen for dig og læs evt VSO LINK 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Aug 14
Fra  By Krohn Skrevet kl. 23:19

Hej John, 

Tusind tak for svar.

Ja jeg er klar over, at en virksomhedsordning er kompliceret, men ikke, at den på sigt vil kunne resultere i topskat. Det er netop fordi jeg er på SU, at jeg ville oprette VSO, men det er netop den slags konsekvenser, som jeg meget gerne vil tale igennem med en revisor. Så mange tak for info og link

/Louise

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 00:00

Jep

Enig med John - det er altid rart med en lokal revisor. Da du er på SU er det højst sandsynlig en god idé med VSO, men det kan en revisor hurtig se hvis du har en bogføringsbalance og personlige indkomstoplysninger klar til ham.

Det bør reelt set ikke koste meget, hvis det kun er VSO delen du skal have assistance med.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:04

så lyder VSO som fin ide - hvis du ved du overstiger SU loftet som jo er ret højt, og du må godt vente med at bestemme dig til efter året er gået men bør indrette så det er let at gøre det med hensyn til hævninger

Det med topskat er jo en risiko  lad os sige du i 5 SU år sparer 250.000 op per år = 1.250.000 der så står minus selskabsskat og skal ud til selskabsskat modregnet og i stedet personlig skat. Hvis du til den tid stadigt måske har overskud på 3-400.000 kr, så er det jo noget der tager tid, at få 1,2 mio ud på toppen af den anden indkomst  uden at ramme topskat - Men med mindre tal sker jo i sagens natur mindre. Tror heller ikke det skal være så dyrt at få dig sat korrekt op og forklaret hæverækkefølgen og lige lidt års hjælp til selvangivelse

vh 

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 21:22
Jeg vil gerne være behjælpelig :)

Mvh
Thomas Jørgensen

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 26. Aug 14
Fra  By Krohn Skrevet kl. 21:40

Tusind tak. Jeg har både regnskab og indkomstoplysninger klar, så dejligt at høre, at det ikke burde tage lang tid. Det er meget rart at have en ide om tidsomfanget, før jeg henvender mig :-)

Tilmeldt 26. Aug 14
Fra  By Krohn Skrevet kl. 21:44

Jeg har haft studiejob hele året, hvor jeg er nået indtjeningsloftet så al overskud fra min virksomhed vil reelt overstige loftet.

Jeg har netop fået udbetalt min sidste SU, så det er kun i år, jeg har en indtjeningsbegrænsning. Fra næste år, skal jeg leve af min virksomhed og er derfor nødsaget til at hæve løn til mig selv. Så det er reelt kun overskudet fra i år, som jeg vil beholde i virksomhede. Ved du, om jeg vælger en virksomhedsløsning for altid, eller om jeg kan nøjes med det i 2014? 

Vh. Louise

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:52

du kan ha VSO for 2014 og så fravælge fremover mig bekendt - bare det er for et helt år - og du kan vente med at bestemme til efter året når du kender konsekvens men du skal bruge en revisor vil jeg stærkt tilråde og han kan rådigive helt konkret

Tilmeldt 26. Aug 14
Fra  By Krohn Skrevet kl. 21:54

Det lyder rigtig godt. Jeg får fat i en revisor som kan hjælpe mig med en korrekt opsætning. 

Tusind tak for hurtig hjælp :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)