Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medie Virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Aug 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går pt. med planer om at producere en mindre tv-serie til nette af kortere varighed per afsnit.

I den forbindelse vil jeg gerne give et honorar til de medvirkende.

Min tanke er om det at starter virksomhed vil være det rigtige valg, eller hvordan jeg lige grejer den.

Selvom jeg har flere projekter er tanke, at det ikke lige foreløbig de bliver lavet og de andre projekter ikke lige foreløbig skal optage mind tid.

Jeg hr prøvede at finde svar lidt rund på de forskellige sider og via net søgninger.

1) Vil der være svært at starte en virksomhed?

Jeg tænker lidt at det bliver vel nødvendig eftersom jeg ikke som privatperson eller evt. hobbyvirksomhed kan udbetale honorarer eller?

og så medler spørgsmålet sig så

2) Så tænke jeg enkeltmandsvirksomhed idet de godt kan have ansatte etc.

Her tænker jeg så, vil de medvirkende så høre under honorarrmodatager eller lønmodtager?

Tanken er her der er aftale et fast tidsrum, men at de medvirkende sætter de dage de kan som rådighedsdag, hvor efter en produktionsplan  bliver udarbejdet.  

Når jeg læser de forskellige definitioner på forskellig, synes jeg at noget passer på den ende type og noget på den anden?

Mvh.

Thomas Christensen

Tilmeldt 29. Aug 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg kigget lidt på http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=30530

Vil jeg så kunne antage at den medvirkende vil være honorarmodtager?

Eller skal det være som lønmodtager, hvordan gør man lige det, når der et fast beløb for opgavens udførelse.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)