Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af I/S

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Skanderborg
Tilmeldt 8. Nov 14
Indlæg ialt: 193
Fra  CleverDeal.dk Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi sidder lige nu, og er i gang med at registrere os som et I/S, og er faldet over nogle spørgsmål. 

Når man registrere sig kan man f.eks. vælge, at moms registrere sig, sige man importere fra ikke EU-land mv.

Da vi ikke ved hvor meget vi vil omsætte for, og hvordan det vil komme til at gå. Vil vi høre om man må registrere sig som importør fra et ikke eu-land, da vi f.eks. lige har købt produkter fra Kina?

Eller kan man sige man er arbejdsgiver og udbetale 5 kr. løn?

Vi er ikke meget for at moms registrere os til at starte med, da vi gerne vil have en føling af hvordan det kommer til at gå.

Mange tak for svarene på forhånd.

Mvh.

Jacob Bager

CleverDeal.dk

www.cleverdeal.dk ▶︎ Ny Dealshop med ekstraordinære priser til den almene forbruger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:21

Jacob Bager:
Vil vi høre om man må registrere sig som importør fra et ikke eu-land, da vi f.eks. lige har købt produkter fra Kina?
ikke bare må - i skal - I må intet købe fra uden for EU uden inden at være importregistrerede faktisk læs om importregistreringspligt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html 

Jacob Bager:
Eller kan man sige man er arbejdsgiver og udbetale 5 kr. løn?
 det har intet med sagen at gøre - og skal I ha løn bør i ha det i ejeraftale

I KAN lade være med moms hvis I er importregistredrede men skal mindst ha EN pligt - ex importreg- læs om moms pligt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html   Ud over det så læs om en livsvigtig ejeraftale i I/S http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html  og regn med der er en del andet at sætte sig ind i  - import moms når I køber fra Kina og andet  overvej at få en ekstern bogholder tilknyttet . en der via telefon/skype/net kan hjælpe jer med regnskabet og andet i starten, ellers kan I stå med håret i postkassen er jeg bange for     vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 8. Nov 14
Fra  CleverDeal.dk Skrevet kl. 00:28

Hej John

Mange tak for svaret. Er der en form for afgift ved at man importere varer fra ikke eu land?

Et eks.: 

En af vores kammerater importere Alkohol, og han registrerede sig som importør fra ikke EU land, og straks ringede SKAT ham op, og sagde det kostede 250.00 kr. for at købe alkohol i et ikke EU land. - Årsagen til dette er dog der er andre regler med Alkohol, men det er du vel klar over.

Vi vil bare høre om der er en lignende afgift for os?

Mvh.

Jacob Bager

CleverDeal.dk

www.cleverdeal.dk ▶︎ Ny Dealshop med ekstraordinære priser til den almene forbruger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:15

ikke normalt men Sprit ja absolut i det hele taget for import - og der kan være punktafgifter (slik og meget andet) og der er told (og jeg tror du mangler et 0 i dit tal og det er sikkerhedsstillelse og ikke som sådan en udgift men en garanti/sikkerhed

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 17:45
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

I KAN lade være med moms hvis I er importregistredrede men skal mindst ha EN pligt - ex importreg- læs om moms pligt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html   Ud over det så læs om en livsvigtig ejeraftale i I/S http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html  og regn med der er en del andet at sætte sig ind i  - import moms når I køber fra Kina og andet  overvej at få en ekstern bogholder tilknyttet . en der via telefon/skype/net kan hjælpe jer med regnskabet og andet i starten, ellers kan I stå med håret i postkassen er jeg bange for     vh John H

Tyrkiet er da ikke i EU, MEN der er en handelsaftale med landet - og derfor kan man vel godt importere derfra?

Bare lige til orientering

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:19

AllRoundMan:

Cookie - John Hannover:

Tyrkiet er da ikke i EU, MEN der er en handelsaftale med landet - og derfor kan man vel godt importere derfra?

Bare lige til orientering

ved ikke hvad du mener - Man kan godt importere fra Tyrkiet ja selvfølgeligt, men det har vel ikke været spørgsmålet her og hvis man skal importere fra Tyrkiet skal man stadigt være importregistreret - det har ikke noget med handels aftale at gøre, det var vi med masser af lande - og sågar nogle med toldfrihed i asien på en række områder men-

ingen erhvervsmæssig import fra uden for EU uden importregistreing 

vh

Fra Skanderborg
Tilmeldt 8. Nov 14
Fra  CleverDeal.dk Skrevet kl. 18:32

Cookie - John Hannover:

ikke normalt men Sprit ja absolut i det hele taget for import - og der kan være punktafgifter (slik og meget andet) og der er told (og jeg tror du mangler et 0 i dit tal og det er sikkerhedsstillelse og ikke som sådan en udgift men en garanti/sikkerhed

Hej igen

Hvad vil du anbefale os at gøre John? - Vi vil ikke moms registrere, da vi ikke regner med, at tjene 50.000 kr. i 2015, og vi er 2 ejere af CleverDeal.dk

Mvh

Jacob Bager

CleverDeal.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:36

Hvis I ikke vil momsregistreres så er det jo bare at få CVR som I/S og importregistrere uden at momsregistrere og så betale moms ved importen

I kan finde afsnittet import lidt nede her med overskrift IMPORT og forskellige emner, og øverste linje i hele indholdsfortegnelsen er om hvordan I stifter virksomhed www.johnhannover.com  Husk også en EJERAFTALE 

VH John Hannover

Fra Skanderborg
Tilmeldt 8. Nov 14
Fra  CleverDeal.dk Skrevet kl. 18:38

Hej John

Mange tak for dit hurtige svar  - Vi registrere os med det samme. 

Mvh.

Jacob Bager

CleverDeal.dk

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 18:39
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jacob Bager:

Cookie - John Hannover:

Hej igen

Hvad vil du anbefale os at gøre John? - Vi vil ikke moms registrere, da vi ikke regner med, at tjene 50.000 kr. i 2015, og vi er 2 ejere af CleverDeal.dk

Mvh

Jacob Bager

CleverDeal.dk

godt nok til john, men du kan spørger nogle importører om de vil gøre det for jer.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)