Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Attribution i Google Analytics

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 13
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer


Jeg vil gerne have sat Attributions op i mit google analytics så jeg kan se hvilken vej kunderne konvertere igennem....

lige fra første til sidste klik...

ex. dba & pricerunner

Hvis jeg nu har et banner på dba.dk som en bruger klikker på > de kommer ind på min shop og smutter igen efter 1 mins browsing > derefter går de på google og researcher > og så på pricerunner for at gennemføre købet...

Hvordan kan jeg tracke hele den vej?

Kræver det nogen form for cookie fra de forskellige sites, eller burde jeg bare kunne se det direkte i analytics uden videre?

send gerne links til tutorials som forklarer det enkelt.

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skulle have set mit indlæg på Digital Markedsføring i Holstebro i går - 45 min om Google Analytics Attribution modeller ;)

Det er et komplekst område at svare på, men kort fortalt, så skal du ikke sørge for noget ekstra, du skal "blot" sikre at alle kilder er korrekt tagget op. Derefter kan du se det under assisterede konverteringer. Bemærk dog at du som standard kun ser besøg for de sidste 30 dage. Dette kan du ændre til 90 dage hvis du ønsker, men du kan ikke gå længere tilbage i brugerens række af besøg end dette.

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)