Hej aminoer. |
Hej
Er det enkeltmandsvirksomhed eller selskab?
Går ud fra at du driver en enkeltmandsvirksomhed. I så fald anvender du der virksomhedsskatteordningen?
Hej aminoer. |
Hej Er det enkeltmandsvirksomhed eller selskab? Går ud fra at du driver en enkeltmandsvirksomhed. I så fald anvender du der virksomhedsskatteordningen? |
Ja det korrekt, jeg driver enkeltmandsfirma, bruger ikke virksomhedsskatteordning. Jeg har revisor som ordner mit regnskab men syntes jeg mangler de der "gadedrenge" tips eller bare er råd til hvordan jeg bedst håndtere pengene uden skat er for hård ved mig. |
Mmmh giver dig gerne en af de der "gadedrenge" tips Alt har selvfølgelig sin pris |
Du kan anvende virksomhedsordningen til at slippe lige nu og her i skat. Du vil blive beskattet med selskabsskatteprocenten på 24,5% af dit overskud i stedet for at blive personlig beskattet af hele den skattepligtige indkomst. Du siger et godt resultat, nu ved jeg ikke hvad det er - men du kan også bruge virksomhedsordningen til at udligne din indkomst således du eventuelt slipper for topskat. |
Hvad hvis jeg i forbindelse med opstart af en ny filial i udlandet bruger overskud til køb af dette, skal eller kan det beskattes |
Du lyder selv skarp så hvorfor spørge om det? |
|