Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Savner råd og info om overskud

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 16
Fra  Mandogbil v/ Lasse Andersen Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.
Så er vi ved at nå vejs ende i 2014 og for mit vedkommende det første år som selvstændig:-) det er gået rigtig godt, bedere end forventet og det betyder et godt lille overskud på bundlinjen (syntes jeg da selv) men jeg har brug for rådgivning nu. For hvad gør jeg bedst for at holde skat fra at æde min hårdt arbejdende fortjæneste op? Hvad gør folk når de har et overskud i firmaet? For der er vel ikke nogen fordel i bare at lade pengene stå på min konto. Håber på tips og tricks fra erfarne folk. Glædelig jul :-)

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er det enkeltmandsvirksomhed eller selskab?

Går ud fra at du driver en enkeltmandsvirksomhed. I så fald anvender du der virksomhedsskatteordningen? 

Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 16
Fra  Mandogbil v/ Lasse Andersen Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det korrekt, jeg driver enkeltmandsfirma, bruger ikke virksomhedsskatteordning. Jeg har revisor som ordner mit regnskab men syntes jeg mangler de der "gadedrenge" tips eller bare er råd til hvordan jeg bedst håndtere pengene uden skat er for hård ved mig.

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mmmh giver dig gerne en af de der "gadedrenge" tips Devil

Alt har selvfølgelig sin pris Wink

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan anvende virksomhedsordningen til at slippe lige nu og her i skat. Du vil blive beskattet med selskabsskatteprocenten på 24,5% af dit overskud i stedet for at blive personlig beskattet af hele den skattepligtige indkomst. 

Du siger et godt resultat, nu ved jeg ikke hvad det er - men du kan også bruge virksomhedsordningen til at udligne din indkomst således du eventuelt slipper for topskat. 

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisoreleven:

Du kan anvende virksomhedsordningen til at slippe lige nu og her i skat. Du vil blive beskattet med selskabsskatteprocenten på 24,5% af dit overskud i stedet for at blive personlig beskattet af hele den skattepligtige indkomst. 

Du siger et godt resultat, nu ved jeg ikke hvad det er - men du kan også bruge virksomhedsordningen til at udligne din indkomst således du eventuelt slipper for topskat. 

Hvad hvis jeg i forbindelse med opstart af en ny filial i udlandet bruger overskud til køb af dette, skal eller kan det beskattes 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du lyder selv skarp så hvorfor spørge om det?

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisoreleven:

Du lyder selv skarp så hvorfor spørge om det?

Cool bare for at smøre tråden lidt ind for trådstarter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)