Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero hjælp - hvad nu? 'Bilaget skal ligge indenfor det aktive regnskabsår'.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg vil datere en faktura til en dato i det nye år, skriver den 'Bilaget skal ligge indenfor det aktive regnskabsår'. Jeg opretter så et nyt regnskabsår - 2015, hvorefter den stadig kommer med den samme udtalelse.

Kan jeg ikke datere en faktura til 2015? Og hvis ja - hvordan?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46653
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18

hm - hvorfor lave en faktura til næste år før næste år? Jeg vil tro problemet er at du ikke skal oprette nyt år før du er klar til at afslutte det gamle, for du skal jo meget gerne ha en fuld ultimobalance (alle beholdinger - gæld og alt i status) med over i det nye regnskabsår, og det bliver jo kludder hvis du laver nyt regnskabsår allerede nu hvor der stadigt posteres i 2014

Hvorfor spurgte jeg - for normalt ville man da lave en faktura den dag man har det skatte og momsmæssige aktuelt - Modtager vil også let kløjs i hvordan skal han håndtere moms på en faktura fra idag - dateret januar 2015. Det er bestemt ikke en ide at fremdatere en faktura. Hvorfor ikke bare fakturere idag og så sætte betaling til engang inde i 2015?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 43
Fra  Dinero Skrevet kl. 13:22

Casper Victor Jensen:

Når jeg vil datere en faktura til en dato i det nye år, skriver den 'Bilaget skal ligge indenfor det aktive regnskabsår'. Jeg opretter så et nyt regnskabsår - 2015, hvorefter den stadig kommer med den samme udtalelse.

Kan jeg ikke datere en faktura til 2015? Og hvis ja - hvordan?

Hej Casper

Jeg er lidt usikker på, hvorfor du vil datere en faktura fremadrettet? 

Hvis du skal fakturere nu for en ydelse som først bliver ydet i 2015 skal fakturaen have dato i 2014 men her bogføres som igangværende arbejde da arbejdet først udføres i 2015. Vi har udarbejdet en guide, som beskriver hvorledes dette bogføres i Dinerohttps://dinero.dk/support/igangvaerende-arbejder/ Du må endelig skrive, hvis jeg har misforstået dit spørgsmål :) 

De bedste hilsner

Jacqueline 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)