Hej! Problemstilling:1 eller 2 CVR numre? Jeg går fra fast job, til livet som selvstændig fra nytår. Jeg starter i det nye år en webshop, samt opsøgende B2B salg. Denne virksomhed har haft CVR registrering siden start 2014. For uden det skal jeg lave freelance i min "gamle" jobfunktion, som er en hel anden branche. Mit freelance gør at jeg kan opretholde løn og støtte til webshop. Vil det være bedst at holde de 2 forskellige grene adskilt, ved også at få CVR til freelancedelen? At det bliver dyrere i forsikring, må være et parameter. Hvad er der mere af fordele/ulemper? På forhånd tak! |
jeg forudsætter at dit freelance ikke bare stadigt er lønarbejde, for så må arbejdsgiveren slet ikke bare tage faktura men skal opgive som løn med a-skat - det er ikke noget man selv bestemmer se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html . Skulle det være lønmodrager arbejde efter det du kan læse, så kan din arbejdsgiver hænge på hele skatten hvis du ikke i dit CVR klarer den - men hvis det er rent freelance og honorar og ikke samme arbejdsgiver der bare betalter lønnen via honoorar - så ville jeg så umiddelbart stadigt ha 1 cvr - hverken mere eller mindre