Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

1 eller 2 CVR ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Problemstilling:1 eller 2 CVR numre?

Jeg går fra fast job, til livet som selvstændig fra nytår. Jeg starter i det nye år en webshop, samt opsøgende B2B salg. Denne virksomhed har haft CVR registrering siden start 2014.

For uden det skal jeg lave freelance i min "gamle" jobfunktion, som er en hel anden branche. Mit freelance gør at jeg kan opretholde løn og støtte til webshop.

Vil det være bedst at holde de 2 forskellige grene adskilt, ved også at få CVR til freelancedelen? 

At det bliver dyrere i forsikring, må være et parameter. Hvad er der mere af fordele/ulemper?

På forhånd tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:53

jeg forudsætter at dit freelance ikke bare stadigt er lønarbejde, for så må arbejdsgiveren slet ikke bare tage faktura men skal opgive som løn med a-skat - det er ikke noget man selv bestemmer se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html . Skulle det være lønmodrager arbejde efter det du kan læse, så kan din arbejdsgiver hænge på hele skatten hvis du ikke i dit CVR klarer den - men hvis det er rent freelance og honorar og ikke samme arbejdsgiver der bare betalter lønnen via honoorar - så ville jeg så umiddelbart stadigt ha 1 cvr - hverken mere eller mindre

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

..og hvis begge firmaer skulle have været enkeltmandsvirksomheder, kan det slet ikke lade sig gøre. Man kan kun få ét pr cpr-nr.

Tilmeldt 19. Jan 09
Skrevet kl. 06:31

Tak for svar!

Jeg er helt klart selvstændig, og tager til efterretning hvad i har svaret.

Fra Fredericia
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 111
Fra  BusinessSupport.dk Skrevet kl. 07:06

Jeg har et cvr nummer til min freelance-del og derunder et se-nummer til min webshop. På den måde kan du køre to regnskaber, indberette moms for hvert enkelt firma, men du har kun et cvr-nummer at koncentrere dig om.

BusinessSupport.dk Bogføring | Hjemmesider | Webshop

Tilmeldt 19. Jan 09
Skrevet kl. 21:51

Hej John!

Jeg er nu kommet lidt videre i mit forløb, men har dog ikke fattet strategien i detaljer! 

Jeg var i dag på iværksætter cafe i Sønderborg, og talte med advokat, revisor og bankrådgiver. Jeg fik mange gode oplysninger, men når man så sidder hjemme i stolen, dukker der nye spørgsmål op :-)

Jeg har en personlig ejet virksomhed (1).

I mellemtiden starter jeg så endnu en virksomhed (2)(endnu ikke etableret. Først fra 01.01.15).

De 2 virksomheder har overhovedet intet med hinanden at gøre. 

Jeg blev foreslået: Lav et IVS til virksomhed 1. Denne virksomhed skal bare leve sit eget liv indtil der er nok til Aps.

Kør virksomhed 2 som personlig ejet virksomhed, hvor jeg bare kan hæve af overskuddet.

Det koncept lyder godt i mine ører.

Deres anbefalinger bunder i hæftelsen ved søgsmål. Mit mål var egentlig at etablere Aps senere på virksomhed 1, men advokaten ville fraråde dette på det kraftigste at starte salg af mit produkt, før jeg har sikret mig vha. Ivs.

Nu agter jeg at gøre som jeg er belært i dag, og har læst alt på startvækst omkring hvordan man gør, og det forstår jeg godt, men

1. Kan det nye IVS bare overtage det gamle firma navn? (Meget vigtigt)

2. Hvordan opretter jeg virksomhed 2? 

3. Der er udgifter (20.000kr) + negativ moms i virksomhed 1 , men endnu ingen indtægter. Hvordan håndterer jeg den situation overfor SKAT? Virksomheden stopper jo!

4. Hvordan får jeg strikket dette bedst sammen?

På forhånd tak!

Super opslagsværk du har. Kan ikke undvære http://johnhannover.blogspot.dk/p/indholdfortegnelse.html

Mvh. Jan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:45

Jan Jepsen:

Jeg blev foreslået: Lav et IVS til virksomhed 1. Denne virksomhed skal bare leve sit eget liv indtil der er nok til Aps.

Kør virksomhed 2 som personlig ejet virksomhed, hvor jeg bare kan hæve af overskuddet.

OK men koster jo en del - lovpligtig forsikring - årsrapport og andet - læs lidt om omk ved selskab contra personlig virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Kør alt i en personlig virksomhed eller ET selskab og ha ikke mere end det ud fra det du beskriver, det er kun rod for dig

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)