Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal varepris og fragtpris på køb bogføres for sig?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt nogle varer fra Indien. For at undgå at betale told af varerne har jeg holdt mig under de tilladte 1150,-. Lægger jeg fragten oveni købsprisen, bliver den selvfølgelig højere end grænsen. Dog har jeg stadig bare bogført det samlede beløb – i dette tilfælde 1.689,34 kr. – som "2150 – Varekøb verden".

Vil Skat finde det mistænkeligt at jeg ikke betaler told af produkter der tilsyneladende koster mere end de tilladte 1150,-?

Vil det i sådan et tilfælde være smartere at bogføre varen for sig og fragten for sig?

På forhånd mange tak!

Fra Herlev
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kigger lige med her.

Jeg ville mene at SKAT snupper den i tolden, og ikke i dit regnskab, hvis det endelig er den bliver taget. Og hvorvidt du bogfører det samlet eller opdelt, så vil dit vigtigste våben overfor skat være fremvisning af bilag der dokumentere at vareprisen er under det tilladte. Så om du bogføre samlet eller opdelt er op til dig som virksomhed.

Jeg vil dog nævne at jeg er usikker på om SKAT tæller fragten med i prisen eller ej. Dog ville jeg have svært ved at forestille mig det.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)