Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stiftelse af Aps + Holding?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 143
Fra  Powercircle ApS Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen igen!

Jeg har skrevet en del indlæg på det sidste, da jeg er igang med at finde ud af hvilken selskab jeg skal stifte til min virksomhed.

Jeg blev enig med mig selv om at jeg hellere vil starte et ApS end et IVS, da pengene er der og man kan bruge dem på varelager.

Så tog jeg over til House Of Innovation i Kolding, hvor en rigtig sød advokat præsenterede mig for et holding selskab. Med min vision for firmaet, og de fremtidige planer jeg har for udbyggelsen, vil det nærmest være det eneste rigtige for mig og min virksomhed. Dog nævnte advokaten til sidst at prisen for at stifte sådan et selskab ville løbe op i mange penge. 

Han tilbød mig at stifte et ApS + holding for imellem 8.000-10.000 kr. (Han skulle lige snakke med sin partner inden den eksagte pris) og det første jeg tænkte på, var alle de varer og den optimering af hjemmeside osv., som jeg vil kunne få ud af pengene i stedet for!

Så nu har jeg søgt rundt, og jeg stødte på www.ditselskab.dk, som stifter et ApS og holding for kun 3.000 kr.:

"Du får holding- & datterselskab inkl. stiftelsesdokumenter, vedtægter, direktørkontrakter, ejerbøger + gratis advokatsupport. Prisen er kr. 2.999,- + moms og + registreringsafgift til staten, kr. 670 per selskab"

Så jeg vil høre jer om, hvordan sådan en pris ligger? Der er kæmpe forskel på 3000 og til 10.000 kr.

Er der evt. Nogle i kan anbefale mig?

Jeg håber i kan hjælpe mig med dette spørgsmål, da jeg gerne vil have det bedste, til den bedste pris!

Mvh Cecilia Rasmussen :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:13

Du kan holding og drift for noget der ligner 3000 kr i alt hos www.ditselskab.dk (husker ikke præcis pris)¨

Du skal tænke på at du med holding får besværligere = dyrere regnskab - og hvis du kun har ET driftsselskab og ikke behov for holding - så tænk dig godt om

Du kan skabe noget der koster mere end det smager. tal med Jacob Tøjner i ditselskab  - Jeg er modstande af PB og har lukket for det selv, men prøvede faktisk at sende dit en sjælden PB . men du har også lukket for PB :)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 01:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Cecillia

Jeg kan ikke se hvorfor du skulle etablere et Holdingsselskab? Har du tænkt dig at etablere flere selskaber i fremtiden ? For ellers synes jeg måske det kunne være en ide med kun et driftsselskab og så udlodde direkte til dig gennem driftsselskabet. Holdingsselskabet vil kun give dig ekstra udgifter hvis du kun har tænkt dig at have det ene driftsselskab :)

hilsen 

Abdul 

revisor

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 143
Fra  Powercircle ApS Skrevet kl. 17:00

Hej igen :)

John, du kan skrive til min mail: cecilia-johanne@hotmail.com :)

Jeg har tænkt på at stifte et holding selskab fordi at jeg regner med at jeg skal, om et års tid, stifte et selskab der skal lave en app. Denne app har dog forbindelse med mit tøj firma, men ikke nok til at det kan gå ind under samme virksomhed.

Men er regnskabet noget man kan lave selv?

Skal det revideres? Eller kan man lade være med det?

Jeg er meget i tvivl med hvad jeg skal stille op, da man jo spare de 50.000 til et holding, og der er så mange fordele ved det!

Mvh Cecilia Rasmussen :)

Tilmeldt 24. Mar 13
Skrevet kl. 17:31

Hej Cecillia

Du kan i nedenstående link læse mere om de krav der skal være opfyldt for at fravælge revision (også ved stiftelse)

http://erhvervsstyrelsen.dk/fravalg_af_revision

Jeg vil dog stadig mene at du skal lave et regnskab til brug for udarbejdelse af selskabets selvangivelse men opfylder du de krav der står kan du sagtens undvære revision :) 

Det med appen hvis det applikationen er relateret til dit driftsselskab kan det sagtens indgå i selskabets regnskab og derved spare 2 selskaber og udgifter til dem vil jeg mene :) 

hilsen 

Abdul 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43

jeg prøver lige om ikke vi klarer os her eller skriver jeg til mail

Du sparer ikke de 50.000 til holding - for du stifter holding ApS for 50.000 kr og det holding stifter så drifts ApS og det må det bruge de 50.000 kr til. Så ligger der 50.000 kr cash i Drift og holding har 50.000 kr i form af værdien af dit driftselskab. Samlet kapital behov 50.000 kr + omk til (2 gange) stiftelse   

Nej jeg tror ikke du selv kan lave regnskab men det er jo et gæt.

Du kan givet fravælge revisor, du kommer ikke i nærheden af krav om revisor, men du klarer nu næppe årsrapport som ikke er som det et regnskabsprogram spytter ud og heller ikke sambeskatningen vil jeg frygte. Du vil derfor nok skulle afsætte 5.000 til 10.000 kr  for at få lavet de to årsrapporter og selskabsselvangivelse uden egentlig revision, men med opstilling og gennemgang hvis du skal ha drift + holding. Men kun ren drift - kan du måske selv, og ellers få hjælp til årsrapport klart billigere.

Jeg ved ikke hvorfor den APP ikke kan gå ind under din tøj virksomhed. Der er ingen krav om sammenhæng som sådan - du skal bare registre en bi-branche og så vil det være godt med et regnskabsprogram der kan køre afdelingsregnskab, så du kan se tingene hver for sig. Et selskab kan sagens både sælge hundkiks og yde IT rådgivning i et og samme selskab - og så har du ikke holding behovet. Holding sparer dig ikke som sådan i sig selv skat.

Dersom du VIL har to driftselskaber, så har holding klare fordele, fordi du så kan fratrække underkud i det ene fra overskud i det andet-  men det gir jo sig selv hvis du kun har ET selskab. Der kan også være holding fordele ved at du kan føre overskud op i holding, så kreditorer i drifts ikke kan få fingre i det ved en konkurs - og der kan være fordele ved evt salg af andele - men som nævnt - du kan undvære hvis du har alt i ET selskab og det er billigere

Er du i tvivl, så stift holding fra start så du kan gøre det for de 50.000 kr kontant indskud fra start (+ stiftelseomk)

Jeg vil råde dig til en snak med advokat Jacob Tøjner hos www.ditselskab.dk med henvisning til denne tråd

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Mar 13
Skrevet kl. 17:51

Jeg er enig med John om at appen burde kunne gå ind under driftsselskabet og hvis du ønsker seperat opdeling af appens aktivitet og det øvrige kan du opdele din kontoplan således at tingene er seperat eller som John skriver lave afdelingsregnskab :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min erfaring siger mig at holding konstruktioner mest er til gavn for revisorer og advokater ... så de kan sende dig større og mere uoverskuelige regninger. Så hvis ikke din rådgiver kan forklare dig hvad du skal med et holding i så simple veninder at du selv forstår det .. så lad være med at sifte et, eller find en anden rådgiver.

Just my five cents :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)