Jeg er lige nu i praktik hos virksomheden Tealure og skal i gang med at skrive min hovedopgave. I den forbindelse har jeg lavet et spørgeskema, som jeg håber i vil hjælpe med at svare på og evt. videreformidle det til folk som kan lide at drikke te.
Alt man skal gøre er at følge nedenstående link for at komme hen til undersøgelsen.
Så har jeg svaret på dit skema. Siden hvor man vurderer vigtigheden af forskellige ting var lidt underlig, idet nederste del var et tekstfelt?
Hvis du iøvrigt mangler flere svar på din undersøgelse, så sig endelig til - jeg vil hellere end gerne give jer en knivskarp pris på det antal besvarelser i har brug for. Du kan bare smide mig en besked, så finder jeg en pris til dig :)
Har lige deltaget, men følte at I ville have mig til at vægte tebreve, økologi og fair trade højt og det er vel ikke meningen, at I skal "styre" deltagerne i en bestemt retning?
Kunne være fint med info om hvad te normalt koster (spg. 8), men det kan selvfølgelig også være det er et bevidst valg af dig, at du har undladt det. Jeg aner ikke hvad te koster, men kom da med mit bud på hvad jeg synes ville være rimeligt. :-)
Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero
Den fangede jeg så ikke lige :) Men mit "problem" med te tror jeg er, at det generelt dufter meget bedre end det smager, så jeg ender altid med at blive skuffet når jeg så tager en kop.
Men måske det er fordi jeg køber billig discount te i Netto og ikke noget dyrt og fancy?
Birte: Kan du forklare hvordan du følte at spørgsmålene eller vægten ledte dig hen til et bestemt svar, for det er skam ikke meningen at ville gøre det?
Tobias: Der er simpelthen så mange forskellige priser på te og prisen kommer helt an på produktet, som det også gør i så mange andre tilfælde. Derfor har jeg valgt ikke at skrive en normalpris, men derimod lavet en masse svarmuligheder, som forhåbentlig har dækket alt.
Du er ikke den eneste der føler at det dufter bedre end det smager. Det hører man ofte :-)
Der er helt klart forskel på discount te og te som kan købes i specielbutikker for lidt flere penge, både mht. kvalitet, men også den måde som det er produceret på.
Først og fremmest, god vind med praktikopholdet og hovedopgaven.
Simpelt og overskueligt spørgeskema (Betyder forholdvis meget for din svar procent). Har ikke prøvet via mobil, men hvis du indhenter svar fra de sociale medier, kunne det være en ide at optimere den hertil også.
Jeg ville personligt lave en nominal skala til spg. 6 "hvad kunne få dig til at drikke mere te" og så lave nogle andels analyser på det. En bedre formulering til dit spørgsmåls batteri er " Du bedes vurdere hvilken betydning følgende faktorer har for købet af te". Det er i småtings afdelingen, men kunne bare godt forstille mig det havde betydning for reliabilitetten i skemaet.
Man kan sagtens svare på spørgeskema via mobilen. Vil tro, at det helt klart har hjulpet på min svarprocent.
Det er helt klart god kritik du kommer med mht. spørgsmål 6. Jeg kan dog ikke gå ind og lave så meget om nu, men jeg vil helt klart tage det til mig til mit videre studie.