Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udlejning af hus!?!?!?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Nov 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino..

Jeg har mulighed for at købe et hus som jeg gerne skulle leje ud, til en go ven..

Idéen er at købe huset og leje det ud til familien, med henblik på at de skal købe det når de kan (3-4 år frem)..

Vil det være en fordel at etablere et firma? eller blot købe huset privat?. måske bare lade helt vær?.

Hvordan er beskatningen af det, ved privat køb?

Det er på ingen måde noget jeg vil lave en formue på eller anden på anden måde nogen indtægt.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig

Hilsen Brian

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du ved tydeligvis intet om udlejning så hold dig for gudsskyld fra det om 3 år når vennen pludseligt ikke kan betale så sidder du med ham som lejer på livstid. Du kan max lave tidsbegrænset 2 årig leje kontrakt, og selv da kan du ende med at lejer kan få rettens ord for han kan få den tidsubestemt, så selvom det er din ven så hold dig fra det, når du ikke har erfaring med emnet.

Tilmeldt 23. Nov 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

det er nok det bedste,,,

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil da klart sige "go for it". Hvis du ellers har din bank og evt. en revisor med på sidelinien, og hvis du kan låne pengene eller har dem.

Det kan godt være, at ejendomsmarkedet er gået noget op og ned de sidste år, men fast ejendom har altid været en god investering. At lejeren måske ikke kan købe huset om 3-4 år er ikke et problem i mine øjne. Så længe der er overskud på udlejningen, så betaler lejer jo din opsparing i huset. Om der så går 20 år før lejer flytter, så er det 20 års nedskrivning af gælden.

Bare husk, husk, husk, at lave lejekontrakten korrekt, så du blandt andet får en automatisk stigning hver år.

Det er blot vigtigt at have en rådgiver (revisor) på sidelinien til det med skatten og de forskellige økonomiske ting.

Det har selvfølgelig også en vis betydning, at huset er nemt at leje ud, hvis din lejer siger op efter et års tid eller lignende. Men det er jo som regel et spørgsmål om beliggenhed.

Bare min mening. :-)

Tilmeldt 23. Nov 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for din mening..

mener du jeg gør klogest i at oprette det som et firma?

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Af hensyn til beskatning af fortjenesten vil jeg umiddelbart sige ja, men jeg vil anbefale dig at tage det med en revisor. :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)