Det er sørgeligt at høre den uvidenhed mange har om USA! Der er utroligt mange fra gettoerne der får chancer som de aldrig ville få i Danmark - folk som godt nok får et spark i en vis legemsdel, men har kæmpe fordel af at man ikke har kommunale grædekoner til at have ondt af dem så de kan være på offentlige overførsler. Du har ikke mange eksempler i Danmark på unge gettobørn med en kriminel løbebane, der bliver teeenage forældre og formår at blive middelklasse borgere med penge på bankkontoen.
helt ærligt... tror du virkeligt på at det er nemmere at være fattig/social belastet i USA fremfor i Danmark?
Det var dog morsomme udsagn. Hvis om noget så er dette en åbning for at små selvstændige, ledige etc som har brug for at tjene lidt kan gøre det. Dine udsagn er det samme socialistiske bras - faktum er at der er hundredetusindevis af mennesker i dette land som ikke har arbejde, fordi de ikke er ligeså meget værd som staten er villige til at betale dem for ikke at lave noget.
det er fordi det koster så og så mange kroner at leve i danmark.... og at sænke lønnen så man ikke har råd til at leve... tja... så kan det vist være lige meget:) hvad skal man med et job hvis man alligevel ikke kan tjene nok til at kunne overleve?
BroncofanDK:
Det er fuldstændig sindsygt som taxamarkedet er i Danmark. Hvis jeg skal på en forretningsrejse i Europa koster det mere at kører taxa fra roskilde til kastrup og tilbage end flybilletten koster. Skal du til et møde 5km fra Århus station (og jeg har 4 km til Roskilde St) så koster de små ture så meget at det er billigere at køre i bil fra roskilde til århus og tilbage. I Polen eksempelvis bruger man taxa + tog som er den klart sikreste, billigste og mest effektive rejseform.
som jeg har skrevet før... for mig handler det ikke om at noget skal være billigst muligt... det handler om at den der udfører jobbet også skal kunne leve af sin løn... og som det er nu er det på ingen måde en guldgrube at være taxa chauffør... og Uber vil kun gøre det endnu værre.... både for taxa chaufføren og ham der kører for Uber...!
BroncofanDK:
ûber og lignende er demokratiske og antiracistiske. Hver gang jeg kører med en indvandrechauffør i Roskilde hører du klager over at ca halvdelen af chaufførerne er indvandrere men ingen af disse er godkendt som vognmand af taxanævnet i Roskilde.
Når über får fat så kommer det til at være et fantastisk boost til offentlig transport, vi får en meget mere fleksibel transport, mindre forurening...
Naaa, Erik sådan ser virkeligheden ikke helt ud. Med fare for at lyde som klynkehovedet Martin Thorborger. det nu ikke sådan at vognmænd de vælter sig i penge
Jeg har 16 vogne som i snit omsætter for kr 1.300000 om året.
Når alle udgifter er betalt er der +-7% overskud. Heri er så ikke taget højde for skader. Vognene er naturligvis forsikrede men med en selvrisiko på 15-20.000 kr kan det alligevel løbe op.
Det er sandt at tidligere har den bedre del af en taxaforretning faktisk været salg af frikørte vogne. Dette har dog ændret sig.
For ca 3 år siden sænkede MB deres priser drastisk. Dette medførte bla. at vi havde en periode hvor vi solgte 9 vogne hvor vi i snit skulle lægge godt 70,000 kr oveni den pris vi fik for vognen for at indfri den.
Derudover er priserne generelt faldet meget bla. pga større import fra tyskland og pga. salg af frikørte leasing biler.
SÅ, det er ikke klynk det er blot sådan virkeligheden ser ud
Min overbevisning er at hvis markedet bliver givet helt frit (som gjort i sverige) så vil resultatet være en prisstigning for forbrugeren.
Hvis der er flere aktører på banen til at betjene et konstant antal kunder, så vil prisen stige. Dette vil vær den eneste måde hvorpå vi kan omsætte nok til at dække vores udgifter
Hvis der er flere aktører på banen til at betjene et konstant antal kunder, så vil prisen stige.
Altså det tror jeg simpelthen ikke er muligt.
Flere aktører til samme antal kunder vil ALTID betyde mere konkurrence. Og mere konkurrence vil ALTID betyde lavere priser og/eller bedre service for forbrugerne.
Ellers er der ihvertfald mange lærebøger der skal skrives om ;)
Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com
Min overbevisning er at hvis markedet bliver givet helt frit (som gjort i sverige) så vil resultatet være en prisstigning for forbrugeren.
Hvis der er flere aktører på banen til at betjene et konstant antal kunder, så vil prisen stige. Dette vil vær den eneste måde hvorpå vi kan omsætte nok til at dække vores udgifter
Det der vil ske hvis Uber får lov til at være der, er at servicen vil stige, prisen vil falde, gode chauffører vil tjene mere, dårlige vil intet tjene. Det er godt for alle undtagen dårlige chauffører og folk i branchen der ikke skaber værdi for kunderne.
Naaa, Erik sådan ser virkeligheden ikke helt ud. Med fare for at lyde som klynkehovedet Martin Thorborger. det nu ikke sådan at vognmænd de vælter sig i penge
Ahhh jeg klynker ikke, jeg jubler :-) Men lad det nu ligge. Du kommer med en masse gode argumenter for at branchen skal laves helt om. Alt for dyre biler, alt for store omkostninger, alt for mange regler. Du kan glæde dig til at det hele bliver lavet om, hvis du altså følger med...
Min overbevisning er at hvis markedet bliver givet helt frit (som gjort i sverige) så vil resultatet være en prisstigning for forbrugeren.
Hvis der er flere aktører på banen til at betjene et konstant antal kunder, så vil prisen stige. Dette vil vær den eneste måde hvorpå vi kan omsætte nok til at dække vores udgifter
Det der vil ske hvis Uber får lov til at være der, er at servicen vil stige, prisen vil falde, gode chauffører vil tjene mere, dårlige vil intet tjene. Det er godt for alle undtagen dårlige chauffører og folk i branchen der ikke skaber værdi for kunderne.
De bedste hilsner
Martin
tør du komme med nogen tal på hvad du forestiller dig en dygtig Uber chauffør vil tjene efter alle udgifter er betalt?
Det der vil ske hvis Uber får lov til at være der, er at servicen vil stige, prisen vil falde, gode chauffører vil tjene mere, dårlige vil intet tjene. Det er godt for alle undtagen dårlige chauffører og folk i branchen der ikke skaber værdi for kunderne.
Det er simpelthen noget vrøvl Martin. Hvordan skal servicen kunne stige når vi går fra uddannede chauffører som har erfaringen og lever af det her. Og som kører rundt i nyere biler der regelmæssigt bliver serviceret. Over til Brian igen igen i hans gamle spand af en Golf GTI fra 1997 som han selv roder med en gang imellem fordi han ikke har råd til at køre den på værksted. Selv du Martin må da kunne se at det her er et tilbageskridt og intet har med fremskridt at gøre.
Som andre allerede har skrevet til dig. Hvis Uber vil konkurrere med Taxi selskaberne, skal det være på lige vilkår. Hvis alle bare laver deres egne regler, hvor tror du så vi havner henne ?.