Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rykkere og indbetalingskort fra SKAT

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har nu 2 gange modtaget rykker med rykkergebyr på vægtafgift der allerede er betalt samt på en bil der var afmeldt i den angive periode.

De skriver det er en rykker men jeg har aldrig modtaget den oprindelige faktura/ opgørelser-

Desuden har SKAT ikke tilbagebetalt  den overskydende vægtafgift på en bil der blev afmeldt lige efter at vægtafgiften var betalt.

Jeg har prøvet at ringe til dem , men forgæves kom ikke igennem efter at have ventet i over en time og mail svarer de ikke på-

De skriver derimod hvis beløbet ikke betales vil det blive sendt til inkasso via inddrivelses centret.

Og hvis man vil klage skal man bare indbetale 400kr og vente et årstid.

De spekulerer åbenbart i at folk bare betaler når der kommer et indbetalingskort fra SKAT  med rykkergebyr på noget man ikke skylder (vægtafgift på afmeldt bil)

Er der andre der har oplevet tilsvarende TAGSELV metoder fra SKAT

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 23:20

Jeps- jeg fik også rykker her juli mdr 2014 for vægteafgift 2013 - opkrævning + 65 kr i rykker.

jeg skrev til Skat for at finde hoved og hale, for deres rykker er ganske mangelfuld med info, og jeg mindes ikke jeg havde en regning liggende der ikke var betalt, men ok-  selvfølgelig kan det smutte, så jeg beder om info for at undersøge selv(det er det nemmeste at skrive, det er umuligt at komme igennem ved at ring, og kommer man igennem er det helt sikkert til en der intet aner:-))

ca 10 dage efter kom der blot svar fra dem at det var en rykker for manglende betaling i 2013, jeps det var jeg da klar over de mente, men jeg var overbevist om at jeg aldrig havde modtaget regning 2013, så jeg bad om dokumentation for at de havde sendt regning til mig 2013 og original regning så jeg kunne se hvornår jeg givetvis skulle have haft forfalden betaling, og derved at de derved kunne sende mig et rykkergebyr, dog ikke gebyr hvis hvis det var dem der har glemt at sende regning (det stod nemlig ikke nogle overskredet betaling i rykker )

8-10 dage efter kommer der endnu svar fra skat om at jeg har fået en rykker fordi jeg mangler at betale i 2013, jeg beder dem endnu engang om at fremsende mig original regning fra 2013 samt at de virklig har sendt den ud - igen 8-10 dage efter, det nægte de idet de kun forholder sig til rykker.

Jeg skriver til dem endnu en gang, at det jo ikke kan være så svært for dem at fremsende den første regning de påstår de har sendt i 2013, samt dokumentation for at de virklig har sendt den, idet jeg ikke mener de kan sende mig rykker gebyr hvis det er dem der har glemt at sende ud- og de burde have en kopi af den første original regning de påstår sendt ud i 2013 liggende.....

standard svar igen....."skat sender dig en rykker fordi du mangler at betale din regning"......simpelthen til at blive hysterisk over at de simpelthen ikke svare eller vil dokumenter noget- det er som at snakke til en maskine.

Jeg skriver til dem endnu engang, og beder dem læse alle mine spørgsmål og svare fyldestgørende  og ud fra dette, finde en "kvalificeret" medarbejder der kan finde ud af at give mig de ønsket svar og info og ønsker med at fremsende mig dokumentation, før de svare mig igen, idet jeg nægte at betale før de har dokumenter mine ønskede bilag.

endelig blot 3 dage efter, kommer der et svar, "vi beklager, de mangelene info i korrespondance, du skal betale fordi skat har sendt dig en regning hvor betalings betingelser er overskredet, jeg håber dette gav dig svar på dine spørgsmål, ellers er du velkommen til at skrive eller ringe til skat"

dohhhhhhhhhhhhhhhhh- jeg lægger mig fuldstændig dødt ned og betaler de fucking 65 kr. i rykkergebyr ------

men nu ved jeg dog hvordan jeg skal svare skat hvis de ønsker info af mig :-)

forøvrig så jeg efterfølgende at ca 300.000 andre danskere havde fået rykker i 2014 for vægteafgift  i 2013 , hvor der var en del som heller ikke havde modtaget - skat havde lidt bøvl med deres it system i 2013  - det siger de ikke :-)

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 00:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har godt set at der har været en masse bøvl med at skat sendte rykkere ud meget sent, hvilket har gjort en del mennesker sure.

Men hvis man har betalt, kan man vel bare finde overførslen på sin netbank, eller kvittering fra posthuset eller hvordan man nu har betalt og så er den sag ude af verden.

Er problemet ikke at at folk har troet de kunne slippe for at betale?

Det er muligt jeg ikke har forstået sagens sammenhæng ordentligt.

Men at SKAT ikke har styr på sit IT-system behøver vel ikke nødvendigvis betyde at man ikke skal betale sine regninger?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:52

Anders Bruun Rasmussen:
Men at SKAT ikke har styr på sit IT-system behøver vel ikke nødvendigvis betyde at man ikke skal betale sine regninger?

jo vist  pengegæld er bringegæld og det gælder jo også i forhold til skat. Der er sikkert nogen er ikke ved hvorfor de får en rykker, men jo  . man kan jo checke sin bank (eller være så gammeldags som mig - og føre regnskab :))

Ikke til skats ære, men alligvel

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 02:28

Cookie - John Hannover:

Anders Bruun Rasmussen:

jo vist  pengegæld er bringegæld og det gælder jo også i forhold til skat. Der er sikkert nogen er ikke ved hvorfor de får en rykker, men jo  . man kan jo checke sin bank (eller være så gammeldags som mig - og føre regnskab :))

Ikke til skats ære, men alligvel

selvfølgelig skal skat have sine penge- det er jo slet ikke det der er essensen i det- der hvor kæden hopper af er at de IKKE har sendt(i mit tilfælde) en regning i 2013, når man ikke får en regning er det jo svært = umuligt at vide at man skal betale, og så kan man føre nok så meget regnskab og tjekke bank hvis man ikke har noget at tjekke efter Wink og ikke engang er rykker med info om hvornår den evt var forfalden så man kunne tjekke derfra, det gør det jo ikke lettere en så mangelfuld rykker - i min verden er det fanme svært at være på forkant og at betale en regning man ikke har fået og ved er forfalden, hvad beløb der skal betales etc., i andre har det måske lettere ??? - dog er der 300.000 der har oplevet lidt af det samme i forskellige variationer, så enten er vi mange glemsomme idioter, eller også er der  måske en smule om snakken! 

Skat finder så pludselig ud af at de ikke har sendt ud i 2013- fair nok, men istedet for at sende pålydende regningen (1 år efter, som vil være normalt) vælger skat så i første instans at sende en regning og lægge rykkergebyr på- læs: den 1 regning kunden derved får(fordi skat selv har glemt at sende) er sendt ud som rykker med gebyr på, det er her min kæde hopper af, også selv om det kun er 65 kr.

Havde jeg glemt at betale en regning som jeg havde fået- så er det sole klart at jeg skal betale rykker + renter, men skat vil/kan/ønsker ikke engang sende kopi af den originale regning, eller ønsker/vil dokumenter at de har sendt regning på pågældende tidspunkt, jeg skal blot stole blindt på at det er dem og ikke mig der har ret?

nok om det - problemet løst, og der er større og sjovere ting i livet at tage sig af Geeked, go aften 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 06:44
Hvis man har en bil så bør man også vide hvor meget og hvornår der skal betales vægtafgift. Så er man også del nsvarlig for at sørge for at den bliver betalt. Men ja Sjat bør ikke kunne sende en rykker hvis der ikke er sendt en regning først.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 11:35

Tak for de mange svar vedr rykkergebyr, men det er kun en bagatel sammenlignet med de rykkere jeg har fået på vægtafgift på biler der allerede var afmeldt i den pågældende periode.

Jeg ringede til min forsikring om han kunne bekræfte at bilerne var afmeldt den og den dato, ja det kunne han. Han fortalte så at han personlig også havde tilsvarende problem med SKAT.

Er der nogen der forstår hvorfor SKAT mener man skal betale vægtafgift af en bil efter man har afleveret nummerpladerne og afmeldt bilen og de også i dette tilfælde sender første regning med indbetalingskort samt rykkergebyr.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)