Jeg har nu 2 gange modtaget rykker med rykkergebyr på vægtafgift der allerede er betalt samt på en bil der var afmeldt i den angive periode. De skriver det er en rykker men jeg har aldrig modtaget den oprindelige faktura/ opgørelser- Desuden har SKAT ikke tilbagebetalt den overskydende vægtafgift på en bil der blev afmeldt lige efter at vægtafgiften var betalt. Jeg har prøvet at ringe til dem , men forgæves kom ikke igennem efter at have ventet i over en time og mail svarer de ikke på- De skriver derimod hvis beløbet ikke betales vil det blive sendt til inkasso via inddrivelses centret. Og hvis man vil klage skal man bare indbetale 400kr og vente et årstid. De spekulerer åbenbart i at folk bare betaler når der kommer et indbetalingskort fra SKAT med rykkergebyr på noget man ikke skylder (vægtafgift på afmeldt bil) Er der andre der har oplevet tilsvarende TAGSELV metoder fra SKAT |
Jeps- jeg fik også rykker her juli mdr 2014 for vægteafgift 2013 - opkrævning + 65 kr i rykker.
jeg skrev til Skat for at finde hoved og hale, for deres rykker er ganske mangelfuld med info, og jeg mindes ikke jeg havde en regning liggende der ikke var betalt, men ok- selvfølgelig kan det smutte, så jeg beder om info for at undersøge selv(det er det nemmeste at skrive, det er umuligt at komme igennem ved at ring, og kommer man igennem er det helt sikkert til en der intet aner:-))
ca 10 dage efter kom der blot svar fra dem at det var en rykker for manglende betaling i 2013, jeps det var jeg da klar over de mente, men jeg var overbevist om at jeg aldrig havde modtaget regning 2013, så jeg bad om dokumentation for at de havde sendt regning til mig 2013 og original regning så jeg kunne se hvornår jeg givetvis skulle have haft forfalden betaling, og derved at de derved kunne sende mig et rykkergebyr, dog ikke gebyr hvis hvis det var dem der har glemt at sende regning (det stod nemlig ikke nogle overskredet betaling i rykker )
8-10 dage efter kommer der endnu svar fra skat om at jeg har fået en rykker fordi jeg mangler at betale i 2013, jeg beder dem endnu engang om at fremsende mig original regning fra 2013 samt at de virklig har sendt den ud - igen 8-10 dage efter, det nægte de idet de kun forholder sig til rykker.
Jeg skriver til dem endnu en gang, at det jo ikke kan være så svært for dem at fremsende den første regning de påstår de har sendt i 2013, samt dokumentation for at de virklig har sendt den, idet jeg ikke mener de kan sende mig rykker gebyr hvis det er dem der har glemt at sende ud- og de burde have en kopi af den første original regning de påstår sendt ud i 2013 liggende.....
standard svar igen....."skat sender dig en rykker fordi du mangler at betale din regning"......simpelthen til at blive hysterisk over at de simpelthen ikke svare eller vil dokumenter noget- det er som at snakke til en maskine.
Jeg skriver til dem endnu engang, og beder dem læse alle mine spørgsmål og svare fyldestgørende og ud fra dette, finde en "kvalificeret" medarbejder der kan finde ud af at give mig de ønsket svar og info og ønsker med at fremsende mig dokumentation, før de svare mig igen, idet jeg nægte at betale før de har dokumenter mine ønskede bilag.
endelig blot 3 dage efter, kommer der et svar, "vi beklager, de mangelene info i korrespondance, du skal betale fordi skat har sendt dig en regning hvor betalings betingelser er overskredet, jeg håber dette gav dig svar på dine spørgsmål, ellers er du velkommen til at skrive eller ringe til skat"
dohhhhhhhhhhhhhhhhh- jeg lægger mig fuldstændig dødt ned og betaler de fucking 65 kr. i rykkergebyr ------
men nu ved jeg dog hvordan jeg skal svare skat hvis de ønsker info af mig :-)
forøvrig så jeg efterfølgende at ca 300.000 andre danskere havde fået rykker i 2014 for vægteafgift i 2013 , hvor der var en del som heller ikke havde modtaget - skat havde lidt bøvl med deres it system i 2013 - det siger de ikke :-)