|
Jeg har i år ved siden af mit faste arbejde startet en rådgivnings- og konsulentvirksomhed. Indtil videre har jeg ikke haft nogen b-indkomst, men jeg har selv haft udgifter til rådgivning jeg selv har modtaget i forbindelse med opstart, udgifter til en hjemmeside/domæne og så har jeg brugt min private bil til kørsel mht. møder. Mit spørgsmål er om jeg kan trække udgifterne fra på min selvangivelse selvom jeg måske ikke i 2014 får noget b-indkomst? Er der iøvrigt nogen der har erfaringer med http://www.b-indkomst.dk/ og synes I den som udgangspunkt kan udgøre det for regnskab og revisor for et indtil videere meget lille og overskueligt firma? |
det er nok lidt svært at sige direkte - man forudsætter indtægt for at dække udviklingsomk som du jo har haft og rådgivning i forbindelse med opstart - det er der nu langt fra sikkert fradrag for - det er ikke for at vedligeholde indtægten men for at stifte nyt og den tror jeg ikke på
Jeg ville ofre en revisor til at se på det konkrete for ikke næste år at få en ubehagelig overraskelse. Der kan sikkert være noget underskud som er OK - men rådgivning f.eks. - lyder lidt farligt - specielt ved underskud - og ender du uden indtægt, vil du givet også får skats øjne på dig på sigt. Brug en lille sum på en snak med en revisor og brug et regnskabsprogram type www.dinero.dk eller andet til regnskabet uanset din overskuelighed vil jeg sige
Bliv gratis medlem