Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fysisk opbevaring af billag eller email?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil SKAT gerne have at man opbevarer sine billag på en bestemt måde? Skal jeg printe dem alle ud eller må de gerne opbevares i min mail-mapper som PDF?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fysiske eller digitale bilag. Begge duer. Men Skat forlanger at du kan fremvise de relevante bilag, når de beder om dem. Så du skal sikre dig, at du til enhver tid kan finde bilagene frem. En defekt PC eller lignende gælder ikke som undskyldning.

Så vidt jeg ved, skal de også være nummererede i forhold til din kassekladde/bogføring.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

du må gerne ha dem på pdf på computer - Nogen finder det besværligt at gi dem bilagsnumre som er en fordel, men du må opbevare dem helt som du vil, bare det er på dansk server i princip eller i mappe på skrivebordet

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:16

Du skal også lige huske, at du skal kunne dokumentere hver enkelt transaktion. Jeg gør det ved at navngive filerne med fortløbende bilagsnumre, evt. før et egentligt sigende navn. Læs evt. mere her: http://erhvervsstyrelsen.dk/file/331899/bogfoeringsvejledningen.pdf

Her fremgår det side 46:

"De foretagne registreringer skal henvise de tilhørende bilag, der dokumenterer transaktionen.

Henvisningen kan f.eks. ske ved anførsel på bilagene af fortløbende numre,

der også registreres ved bogføringen af bilagene ."

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)