Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-sports café/hangout sted (nyt uudforsket marked)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Sep 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er 21 år og er på andet år som finansøkonom på vej ind i min praktik periode, hvorefter jeg vil starte min egen e-sports café/bar/hangout hybel. Til jer der ikke ved hvad e-sports er så kommer der en kort forklaring:
E-sports er professionel computerspils konkurrencer hvor man som enkeltperson eller hold deltager i turneringer som vi kender det fra fodboldens og resten af de "normale sports" verden. Der bliver konkurreret i League of Legends, Dota 2, Starcraft 2, Hearthstone mm.. E-sports har været en professionel levevej for en meget smal gruppe siden starten af dette årtusinde, men har fået en meget mere mainstream fan base de sidste 5 års tid med titler som League of Lengeds og Dota 2. Min egen passion er League of Legends. Jeg har arrangeret at fans fra det jydske kunne se finalen i verdensmesterskabet i Biocity Århus største sal. Sidste år var klokken 4 om morgenen da det startede, på trods af det mødte 220 mennesker op. I år var det cirka det samme. I år blev selve finalen afholdt i korea foran 42 tusinde mennesker og livestreamet til et endnu ikke offentliggjort seertal, men mit skud ligger på omkring 40 millioner world wide. Sammenlignet med basketball henter e-sports større seertal hjem. 


Min idé er at lave et sted hvor folk kan mødes og spille lidt selv, få en kop cafe og kage med sine venner efter skole/arbejde mens de ser deres favorit livestreamer (et fænomen hvor man ser de professionelle øve som underholdning) om dagen, og aftenen se turneringer med andre entusiaster. Computer spillere har været kendt for at være indadvendt, men min erfaring med mit arrangement har vist at folk kan være meget udadvendt og har vist et behov for at mødes. Jeg vil gerne skabe det sted, og jeg føler at kun en inkarneret spiller kan gøre dette trick.
Det jeg mangler er en solid opstarts plan og budget, samt egenkapitalen jeg har brug for, for at komme i gang. Der er cirka et halvt år før jeg er færdig med min uddannelse, og det er her jeg vil gå fuldt ud med mit projekt. 
Er der nogen der kan byde ind med noget? Hvor kan jeg finde rådgivere som ikke kræver en masse penge som jeg ikke har.
Hvis der sidder en derude som synes det lyder interessant og har noget at byde ind med er du/i velkommen til at stille spørgsmål og byde med hvad i har, jeg er åben for alt :) 

Fra Herning
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 198
Fra  NORLY Denmark Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dan

Det lyder som en spændende plan - men der ligger meget arbejde forude.
Jeg har selv været indblandet aktivt i esport i mange år, og er stadig, og stille og roligt ser fremtiden lys ud mht. aktiviteten og interessen for esport i sig selv.
Men af erfaring fra andre netcafeer ved jeg, at det kræver et centralt sted, lave priser, aktiv markedsføring osv. for at få de unge derhen.
Du skal tænke på, hvor nemt det er at færde sig online med sine venner, i forhold til at betale sig til det på en netcafe.
Det kræver rigtig meget arbejde, hvis du ønsker at leve af det, det er jeg slet ikke i tvivl om.
Desuden kommer startudgifter til lokaler, computere, skærme osv, som er voldsom høj, alt efter hvor stort du ønsker det.

Jeg synes du skal gå i tænkeboks, og gennemarbejde en plan for projektet, for der er mange punkter du skal igennem.

Held og lykke med det uanset hvad :)!

Tilmeldt 9. Oct 14
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du snakker om er jo en netcafe :-)

Tror de fleste af dem der var (inkl de store gode hvor der blev fokuseret på E-sport) er gået konkurs.

Hvis jeg var dig ville jeg glemme alt om at lave det som et fysisk sted, og i stedet fokuserer på en online platform da alt du snakker om er noget der kan gøres online. Lav en platform som udbyder og arrangerer konkurrencer samt sørge for at forbinde folk.

Folk vil hellere sidde derhjemme med chips og cola, og hvor bruge en masse penge på udstyr når folk selv har og egentlig fortrækker at bruge dette.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

DanOlsen:
samt egenkapitalen jeg har brug for, for at komme i gang. Der er cirka et halvt år før jeg er færdig med min uddannelse, og det er her jeg vil gå fuldt ud med mit projekt. 

Du skal passe gevaldigt på at gå fuldtid med et projekt fra dag 1, medmindre du har en stor egenkapital! Nu skriver du ikke noget om, hvor meget du har sparet op. Mine erfaringer er, du ikke kan få noget lån i banken i dag, medmindre du kan stille sikkerhed (hus, bil eller andet) og samtidig har mulighed for at betale gælden af med en fast indkomst. Jo større lån, jo større indtægt skal du forvente at skulle have.

Du skal også lave et driftsbudget. Hvor lang tid kan du køre med underskud i starten? Hvis du får et lån på kr. 100.00, og leje af lokale koster kr. 10.000 om måned, så er du meget afhængig af at få overskud fra virksomheden med det samme, hvilket sjældent sker.

Som en anden skriver i tråden, hvis de fleste i branchen er gået konkurs, så må der være en grund til det. Start med at tage en snak med nogen med erfaring fra branchen.

Jeg ville starte med at bygge et community op på nettet, samt forum, artikler etc. Start stille og roligt op og få et job ved siden af, hvor du sparer op. Undersøg så muligheden med lokaler etc.

Tror det er de faste omkostninger, der kan dræbe dit projekt medmindre du har en meget stor startkapital.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)