Jeg vil gerne høre, om det er sårn set juridisk tilladt at skubbe betalingsgebyret over til kunden. Her er der snakke om f.eks Paypalgebyret, hvor jeg skubber den over til kunden. Men selvfølgelig med kundens samtykke, og hvor det er visuelt at se hvor meget man betaler i gebyr.
Nej det tillader Paypal ikke igennem deres system i hvert fald. Dog kan du vel altid tilføje et gebyr af en art på 10 DKK, dog er der en stor chance for at kunderne vil blive sure over et sådan gebyr.
Derfor er det bedste at du får tænkt gebyret ind i priserne på produkterne.
Naturligvis må du tage betalingsgebyr ligesom så mange andre webshops gør det, men mon ikke en del af dine kunder fordufter når du vil til at opkræve de store paypal gebyrer.
Hvis Paypal er den eneste mulighed du tilbyder tror jeg du vil ende med at skræmme kunderne væk, for hvis der er et ord som folk hader så er det jo gebyrer - men hvis du tilbyder andre løsninger der ikke er forbundet med noget gebyr syntes jeg det er en god ide at kunden skal have den ekstra omkostning i forbindelse med den betalingsform som kunden selv har valgt.
Dog tror jeg at du vil tabe på denne løsning i det lange løb, da det helt sikkert vil skræmme nogle kunder væk.
Edit: Jeg så først nu det kun var det rent juridiske svar du var ude efter :)
Mvh. Martin
Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt