Jer er ved at søgte et patent og hvis det går igennem vil jeg starte et firma.
Kan afsløre det en noget med et fødevareprodukt, havergryn/havregrød. Jeg er i tvivl om jeg skal starte det som et enkeltmanfirma og sener omdanne til et Aps. Har haft et enkeltmandsfirme før men er egentligt i tvivl om man bare kan skifte fra det ene selskabsform til det andet. da det kraver noget kapital at sætte en produktion igang, vil jeg få brug for noget kapital og derfor det nok skal omdannes til et ApS.
Håber at høre fra nogle der har erfaring med skift fra enkeltmandsfirma til et ApS. Og måske kan komme med nogle gode råd.
Først ville jeg vente til at jeg vidste jeg havde behovet = at patentsøgningsbureau bekræfter, at du kan forvente at komme igennem med patent ansøgningen, som jo med havregrød må ha at gøre med fremstillingsmetoden går jeg ud fra - Kan du ikke få patent, er der jo ikke årsag til at rode med at stifte selskab¨
Så ville jeg overveje IVS hvis du absolut ikke kan låne eller skaffe til et ApS - 50.000 kr som kan indgå i drift, så længe de bevarer en aktiv værdi
Skift fra enkeltmands til ApS kræver revisorvurdering - omkring 10.000 kr i omk ville jeg skyde på max
Mange tak Kirsten, for dit hurtige svar og link.
Det var en god oplysning og noget jeg selfølgelig kan bruge, der er meget ting jeg skal sætte ind i og dejligt med noget hjælp. Ved godt jeg ikke kan sætte mig ind i alt og derfor jeg får brug for en god revisor.
1000 tak Hilsen josva.
Tak John ja der der er noget med fremstillingsmetoden, og vil ikke stifte et firma før jeg er nogenlunde sikker på at patentet går igennem.
men jeg vil jo osse gerne kunne trække udgifterne til patentet fra i et i et selskab eller firma, derfor jeg tænker denne model. Er glad for jeres fit back og har også tænkt på IVS som en løsning. Mener det er en rimelig ny selskabsform som jeg ikke rigtig kender så meget til, men det kunne være en godt være en god løsning. Angående ApS så de penge 50000/80000 kr står de så i selskabet så man kan bruge dem til vækst. Jeg troede det var det det kostede at stifte et ApS og pengene var væk ??
Nej væk er de jo ikke mere end andre investeringer i aktier Det er bare i Digg selv. Du må også gerne veksle pengene til aktiver af værdi, og når du lukker, eller sælger får du pengene skattefrit tilbage
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER