Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat betaling af leverandør faktura?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Må jeg betale en faktura fra en leveradør over min private personlig bankkonto?
Jeg har en erhverskonto, men den skal bruges til indbetalinger fra kunder på en webshop der snart gå online.

Virksomhedsformen er Enkelmands.  

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, det må du. Så skal du bare bruge en mellemregningskonto (din private konto i dette tilfælde) som modkonto, når du posterer.

Jeg går ud fra, at du vælger denne løsning, fordi der pt. ikke er likvider på din konto?

Når du får penge på din erhvervskonto, må du også gerne tage beløbet ud til dig selv igen. Det påvirker ikke dit resultat. Hverken at du sætter dem ind eller tager dem ud igen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ja det må du i enkeltmandsvirksomhed. Du skal så bogføre det som betaling men i stedet for at bruge bank som modkonto skal du bruge en konto i egenkapitalen - mellem regning - personligt indskud

Du kunne dog også bare overføre nogle penge fra privaten til erhvervskontoen - helt samme fremgangs måde-  personligt indskud i kredit og din firma bank i debet - så havde du penge på den til at betale med og du vil ha beløbet stående i status som dit indskud og du kan trække pengene tilbage til dig selv når der er kontanter nok

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:50

Mange tak for hjælpen. Jeg oprettet en Egenkapital konto i Billys Billing under mellemregning, så alt det jeg køber privat til virksomheden kommer ind under denne konto.

Men er det gør vel ikke noget med hensyn til SKAT at jeg i opstarsfasen køber alt til virksomheden privat? (webshop, vare, emballage osv.)?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04

nej det har ingen betydning skattemæssigt om du køber via mellemregningen eller direkte fra firma bank i en enkeltmandsvirksomhed men det er lettere at afstemme bank hvis du flytter f.els 10.000 kr privat via mellemregning ind på din firmabankkonto - så vil den bankkonto være let at afstemme med dine køb, frem for dine egne bio ture er blandet ind i samme bank udtog

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)