Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man bogføre udgifter i Euro i Dinero regnskabsprogrammet?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er ny i brugen af Dinero regnskabsprogrammet. Startede med det i dag.
Er der en der kan hjælpe mig med at forklare hvordan jeg bogfører udgifter ("Faktura fra leverandør") i euro?

Ser frem til at høre fra en der har brugt systemet lidt længere end jeg selv.

Mvh. Casper Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal altid bogføre i DKK - du kan ikke blande valutaer sammen. Du kan godt bogføre efter dagskurs og så lave ny bogføring af kursforskellen - men det er besværligt så men vent til du ser hvad det blev i DKK når du betaler i banken og så skriver du beløbet i DKK på fakturaen og bogfører det beløb - på køb - varer EU må vi går ud fra

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for dit svar.. Det giver egentlig meget god mening... synes bare at det ville give god mening hvis det var lavet sådan at man kunne bogføre i euro og så kunne Dinero selv finde ud af regne det om... men så kommer banken selvfølgelig ikke helt til at passe. Dit svar er taget til notat og vil blive brugt. Smile

Mvh. Casper Ravn

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Ravn:

Hej John,

Tak for dit svar.. Det giver egentlig meget god mening... synes bare at det ville give god mening hvis det var lavet sådan at man kunne bogføre i euro og så kunne Dinero selv finde ud af regne det om... men så kommer banken selvfølgelig ikke helt til at passe. Dit svar er taget til notat og vil blive brugt. Smile

Mvh. Casper Ravn

Hej Casper.

Det er også noget vi ønsker os - men der går lidt.

Vi arbejder på nogle ret så seje funktioner :)

De bedste hilsner

Rasmus

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Ravn:
("Faktura fra leverandør") i euro

Det er ikke mit lod at anbefale, at man skifter regnskabsprogram, men jeg vil bare gøre opmærksom på, at man i e-conomic - og sikkert også hos andre - kan registrere en leverandør-faktura i Euro, som så kan bogføres i DKK, når betalingen er gennemført, og du har set bankens kurs. Hvis du ikke har så mange, er Johns metode dog bestemt farbar.

Fra København
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jørgen,


Jamen dette er skrevet bag øret. Jeg skal heller ikke vurdere om man skal skifte, men er da helt sikker på at Martin og de andre fra Dinero teamet får optimeret systemet hele tiden og der kommer nye og bedre features til.

Mvh Casper Ravn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)