Jeg har lige startet en enkeltmandsvirksomhed. Når jeg kigger på min udvidet selvangivelse, så synes jeg at der er en del flere felter jeg skal udfylde, end jeg havde regnet med. Kender en af jer en guide til hvordan jeg udfylder den?
Dertil leder jeg efter et regnskabsprogram. Jeg har kurts kasseklade til at lave moms og skatte regnskabet i. Men hvad med bogføring? Jeg skal vel have et system, eller lignende, hvor jeg kan skrive egenkapital osv ind. Jeg kan se at Amino har et man kan benytte gratis. Vil I foreslå det, eller er der andre der er bedre?
Jeg kan se at Amino har et man kan benytte gratis.
Aminos Dinero er ganske udmærket og tilmed gratis. Der findes også andre til relativ lille pris: e-conomic.dk, BillysBilling.dk, web-regnskab.dk, saldi.dk og summa summarum m.fl. I den lidt dyrere ende er der C5 og diverse af Visma. Jeg plejer at anbefale, at man går ind på deres hjemmeside. Hvis man kan lide den, tager man et prøveabonnement og simulerer, at man køber en vare og laver en faktura. Hvis "look-and-feel" er positiv og prisen er god, så er det dét, man bruger.