Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Printning på tekstiler. Findes det i Danmark?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Nov 14
Indlæg ialt: 5
Fra  Kashmiri Copenhagen Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg undersøger om der er trykkerier der laver tekstilprint i DK. Search på nettet giver ingen umiddelbare resultater. Har cashmere tekstiler der skal printes/trykkes på.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:20

Hvad har du søgt på? Jeg kan i hvert fald finde masser af hits - En google søgning på 'print tekstil' giver ca. 580.000 hits, blandt dem en masse danske. Selv om de fleste arbejder med tryk på profilbeklædning, kan det da godt være, at de kan hjælpe dig.

Mig bekendt findes der ikke store tekstil-trykkerier i DK - de ligger typisk i Østen, ofte i Korea, Kina, Japan eller Vietnam. Og her skal du givetvis bestille meget store partier. Det skal siges, at jeg primært har erfaring med bomuldsstoffer.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 5. Nov 14
Fra  Kashmiri Copenhagen Skrevet kl. 10:31

Tak for hurtigt input. ja jeg har også fundet danske firmaer der kan lave print til profilbeklædning... og den form for printing kan jeg ike bruge til mine tekstiler. Desværre!

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 10:37

Kan du ikke uddybe mere, hvad du forlanger af kvaliteten og hvad textilet er i sin form? er det strikket eller vævet. har du et motiv du kan linke til som eksempel

hvor stort skal trykket være osv.

med de info, kan jeg hjælpe dig i mål med den rigtige trykker

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 5. Nov 14
Fra  Kashmiri Copenhagen Skrevet kl. 10:52

Dejligt :) Det er vævede cashmere tørklæder. Formaterne er 100x200cm, 100x100cm og 70x200 cm. Der skal trykkes på hele formatet. Også så det trykker igennem stoffet. Jeg linker et par billeder:

.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Sep 14
Indlæg ialt: 59
Fra  First Media Webbureau Skrevet kl. 11:11

Hej,

Har du tekstilet i metervare? Det vil gøre processen nemmere og mulighederne større.

Hvis det er et færdigt produkt du vil have printet på, i fuld format, tror jeg det bliver svært at finde nogen der kan.
Jeg forhører mig lige hos de leverandører jeg kender. Vender tilbage med kontaktinfo, hvis der er positivt nyt.

Hav en god dag.

Mvh
Anders

Tilmeldt 5. Nov 14
Fra  Kashmiri Copenhagen Skrevet kl. 11:17

Ja tekstilet er en metervare. STORT TAK!

Og en god dag til dig!

Tine :)

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 11:46

det er nogle store banditter du skal have printet.

Er det flerfarvet tryk, som vist på billederne?

Jeg mindes en udsendelse om fremstillingen af hermes-tørklæder, hvilket dette minder om. Og du vil sikkert gerne ramme samme målgruppe kan jeg forestille mig når jeg ser på garnkvaliteten.

Det skal jo trykkes med serigrafi, og udfordringen ligger i formatet, og kunsten at mestre teknikken med gennemtrængende print, eller tryk på begge sider som spejler hinanden.

Du vil sikkert ikke bestille flere tusinde af gangen, og derfor bliver priserne også derefter, når først der er fundet en lev. der kan trykke det.

Hvor mange af samme motiv, forventer du at bestille pr ordre?

Jeg har et par gl. leverandører som jeg måske kan anbefale..... det skal jeg også lige undersøge.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 11:56

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)