Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lige for at slå hovedet på sømmet mht. beskatning af fri bil

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 10. Apr 13
Indlæg ialt: 31
Fra  Arensbach Tømrer, Snedker & Byggerådgivning Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens. 

Nu har jeg læst alle relevante tråde herinde igennem samt flakket forgæves rundt på skats hjemmeside, uden rigtig at kunne tyde klart hvad der menes, så vil lige forklare min situation herinde i håb om en vil være så venlig at afklare dette for mig. 

Kan jeg købe en special indrettet varebil under 3 tons (hylder mm. til værktøj bagi) på papegøjeplader med mit firma (moms betalt på bilen) også benytte den 60% privat uden at skulle betale skat af fri bil, når der nu er betalt moms af den? 

Kan det ikke lade sig gøre at komme uden om beskatning af fri bil. hvor stort et beløb taler vi så der skal betales årligt? 

læst mig frem til mindst 40.000 kr. om året da bilen koster under 160.000 kr. + privatbenyttelsesafgift på omkring 7.500 kr. 

dvs. 47.500 kr årligt skal jeg beskattes af, hvis så min træk procent ligger på f.eks. 37% skal jeg så betale 17.575 kr. om året i skat for at benytte den 60% privat? 

ved godt jeg burde snakke med en revisor, men tænkte jeg lige ville give det et forsøg her inden jeg betaler en halv arm for et svar der sikkert ligger lige for næsen af mig. 

mvh Ask =) 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 14:39
Fra Århus
Tilmeldt 10. Apr 13
Indlæg ialt: 31
Fra  Arensbach Tømrer, Snedker & Byggerådgivning Skrevet kl. 16:50

undskyld, det er et selskab.

er ikke så lige til at købe bilen privat da jeg er studerende ved siden af, og trækker jeg så mange penge ud af firmaet ryger min su. =) 

den varevogn jeg har nu er købt privat, skriver kørebog og fradrager alt moms på drift.

det jeg er interesseret i er hvis der er en måde hvorpå  mit firma kan købe den nye varevogn og jeg stadig må bruge den privat. hvis dette ellers på nogen måde kan betale sig? 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)