Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Glemt fakturering, moms og Dinero

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

så længe det er i tredie kvartal du laver fakturaen, sker der ikke noget - bare det er i det kvartal som momsen hører til - her 3. kvartal. Hvordan Dinero så håndterer moms for et for længst afsluttet kvartal ved jeg ikke - normalt ville man bare lave en efterindberetning af momsen for 3. kvartal, men hvordan Dinero håndterer det - ??

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 11:40

Cookie - John Hannover:

så længe det er i tredie kvartal du laver fakturaen, sker der ikke noget - bare det er i det kvartal som momsen hører til - her 3. kvartal. Hvordan Dinero så håndterer moms for et for længst afsluttet kvartal ved jeg ikke - normalt ville man bare lave en efterindberetning af momsen for 3. kvartal, men hvordan Dinero håndterer det - ??

Hej John.

Den laver en efterangivelse som brugeren kan indberette.

Er dog selv i tvivl om jeg ville bruge så meget krudt på det selv. Salget er nemlig fysisk sket i september :)

Om skat ville acceptere den kan jeg ikke udtale mig om.

De bedste hilsner

Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:57

Rasmus Theilsø Madsen:
Den laver en efterangivelse som brugeren kan indberette.
 så ville jeg da bare bogføre i 3. kvartal

Rasmus Theilsø Madsen:

Er dog selv i tvivl om jeg ville bruge så meget krudt på det selv. Salget er nemlig fysisk sket i september :)

Om skat ville acceptere den kan jeg ikke udtale mig om

sker sikkert ikke noget - bare rent principielt - at moms følger fakturadato og her jo også betalingsdato. Små beløb skaber givet ikke bøvl (hvis de overhovedet opdages) men det er klart at man jo i princip - når det er salgsmoms - trækker likviditet uden renter fra moms - så princippet for andet end helt små beløb bør nok være - efterangiv, specielt når Dinero har den luksus også¨:)

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 00:00

Cookie - John Hannover

Skal bare lige være med så selv jeg forstår det.

Efterindberetning - er det hvad Skat kalder "efterangivelse"?

Og - endnu et lille spørgsmål: Hvor lang tid bruger Skat på behandlingen af en efterangivelse? går det lige så stærkt som almindelig momsindberetning, eller tager det måneder? For så ville det måske være snedigere at vente på næste momsindberetning og så lave en art mellemkontering. (NB. Jeg er ikke regnskabsuddannet - men vil bare gerne forstå begreberne).

Hav en god aften :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:10

ja det kan godt være det hedder efterangivelse - og du finder det under moms

Snedigere at vente til næste - men lovmæssigt låner du jo så moms penge af skat - uanset de er tid om at opkræve (og kan kræve renter) Små beløb kan vente men lav ting til tiden og brug efterangivelsen hvis du opdager salgsmoms fra 3 kvartal (købs moms mindre farlig da det så er skat der får lov at vente med betalingen til dig)

Skat og moms har deres betalingsfrister, og man kan ikke bare selv vælge at tage det i en senere periode og ha pengene selv - men igen - små beløb hænger de sig FORMENTLIG ikke i. (vil du være sikker - efterangiv)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)