Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Glemt fakturering, moms og Dinero

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Lystrup
Tilmeldt 8. Nov 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg er kommer i den situation, at vi har modtaget betaling vha. en iZettle kortlæser tilbage i september, men hvor vi ikke har sørget for at oprette fakturaer på købene, da kunderne blot benyttede de kvitteringer, som løsningen sender per mail.

Nu skal vi ajourføre vores bogføring, og kan se på bankkontoen at pengene selvfølgelig er gået ind i september måned. Når vi opretter en faktura på købet nu, så må vi selvfølgelig ikke tilbagedatere denne, men hvordan sikrer vi i Dinero, at momsen for handlen kommer med i den rigtige periode? En faktura udstedt i dag, vil umiddelbart placere momsen for næste periode, men da vi modtog betalingen i september, så skal momsen jo regnes med i den momsopgørelse der skal indberettes senest d. 1. december.

Håber nogen kan hjælpe :-)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:51

Hej. Mon ikke det går an at udstede fakturaen pr. i dag og så registrere den som værende betalt i september? Det er jo faktuadato, som afgør, hvornår den medtages i momsregnskabet.

Fra Lystrup
Tilmeldt 8. Nov 12
Skrevet kl. 13:30

Hmm, ja det var også min tanke, men jeg har haft talt med SKAT her til formiddag, og de fremstillede det således at momsen skal registreres i det øjeblik betalingen er gået ind?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:47

Danny Dario Winandy:
Hmm, ja det var også min tanke, men jeg har haft talt med SKAT her til formiddag, og de fremstillede det således at momsen skal registreres i det øjeblik betalingen er gået ind?
nej det er helt sikkert misforstået - Moms skal registreres på faktura dato sten sikkert ikke ud fra betalings indgang

Der er enten spurgt så det kunne misforstået eller misforstået svar - den fejl laver de trods alt ikke hos skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Lystrup
Tilmeldt 8. Nov 12
Skrevet kl. 15:50

Allright - mange tak for alle de gode svar! Blot for at runde den af - er det så blot et spørgsmål om at få oprettet de mangler fakturaer og så blot i registreringen af betaling i Dinero, vælge at de selvfølgelig er gået ind på den korrekte dato tilbage i september? Det ændrer jo ikke noget i forhold til hverken momsregnskabet eller selve faktuaren.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:59

hvis de er fra september hører de momsmæssigt jo til 3 kvartal og skal efterindberettes for 3. kvartal rent faktisk - 4 kvartal er først okt non dec  men samlet beløb moms og samlet fakt er naturligvis uændret

vh

Fra Lystrup
Tilmeldt 8. Nov 12
Skrevet kl. 16:03

Ok, så er mit spørgsmål nemlig hvordan man håndterer det i Dinero. Den laver jo en fin, automatisk beregning af momsen, men tager den også højde for disse situationer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:25

skriv til support@dinero.dk jeg ved ikke hvordan de håndterer glemt moms fra kvartalet inden - normalt ville jeg bare bogføre og så trække momsrapport for 3. kvartal og lave efter anmeldelse af 3. kvartal ved at logge på skat - men hvordan Dinero reagerer ved moms fra tidl. kvartal må du nok afklare med deres support

vh John H

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 11:04

Danny Dario Winandy:

Ok, så er mit spørgsmål nemlig hvordan man håndterer det i Dinero. Den laver jo en fin, automatisk beregning af momsen, men tager den også højde for disse situationer?

Hej Danny.

Jeg ville personligt lave fakturaen på den dag den er betalt - så længe det er i 3 kvartal :)

Det er helt klart det nemmeste = så tager Dinero momsen med for 3 kvartal.

De bedste hilsner

Rasmus

Fra Lystrup
Tilmeldt 8. Nov 12
Skrevet kl. 11:06

Tak for svar, Rasmus - men jeg må jo ikke tilbagedatere en faktura iflg. bogføringsloven?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)