Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undgår jeg at blive snydt?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Jeg er blevet spurgt af 2 fyre, om jeg vil være med i deres projekt, som jeg synes der er brug for i Danmark. Jeg skal så stå for programmeringen af backend. Men hvordan sikre jeg mig, at når systemet er programmeret, og at de fx pludselig siger: "Der er ikke potentiale i ideen alligevel.." men stjæler blot mine koder og lancerere projektet uden mig.

Kan man lave noget skriftligt eller lign, der forhindrer dette - således at de ikke må bruge backend systemet, hvis ikke jeg er en del af projektet?

Fra 4700 Næstved
Tilmeldt 7. Aug 14
Indlæg ialt: 60
Fra  Hygiejnemanden.dk Skrevet kl. 21:09

Kan du ikke ligge en virus ind som du kan udløse hvis det bliver nødvendigt :-) :-)

Nej selvfølgelig skal I da lave noget papir på det - faktisk bør der jo også laves omvendt så du ikke render med den gode ide, så i alle 3 er "bundet" op på hinanden.

Hvis det er mange penge (eller tid) det drejer sig om, ville jeg nok søge advokat / revisor.

vh.

Peter

Tilmeldt 9. Oct 14
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 10:34

Du skal lave en kontrakt som stadfæster de forhold du ønsker. At dit ejerskab er knyttet til koden du har skrevet, og ikke kun til projektet. På den måde vil du automatisk have ejerskab i alle andre projekter hvor din kode er brugt uanset om de ønsker det eller ej.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)