Min udfordring er manglende fokus og disciplin. Jeg får masser af idéer og får af og til også taget tilløb, men skibene kommer sjældent i søen. Jeg bruger uendelig tid på research og på at finde et rigtigt domænenavn, men pludselig melder der sig en idé som er mere interessant. Hvordan strukturerer og prioriterer I jeres idéer - bruger I nogle programmer/online tjenester til det og i givet fald hvilke? Har pt. ca. 10 idéer som kun er 10-15 % udviklet, hvilket nok er forklaringen på at jeg stadig er lønmodtager |
Der er mange der løbende får mange gode idéer. Nogle evner at søsætte nogle få af deres idéer, men det er de færreste der får succes.
Succes kræver en vedholdende indsats og fokus. Ikke kun i idé/udviklingsfasen, men på den lange bane. Der er derfor nødvendigvis ikke din bedste eller for den sags skyld næste idé, du kan få mest succes med. Det er den idé du vælge at satse på og arbejder vedholdende med.
Idé og udvikling er som regel den lette del. At skaffe kapital til og få succes med markedsføringen af produktet er ofte den altafgørende faktor, men uden et færdigt produkt kommer du ikke dertil.
Det er næsten umuligt at skabe noget som helst, hvis arbejder på 10 projekter samtidigt. Især når det er deltidsbeskæftigelse.
Start med et projekt, der tidsmæssigt er overskueligt og hold dig til det.
Brug gerne meget tid på foranalyse, forretningsplan og analyse/designfasen, så du har er seriøst grundlag at udvikle ud fra. Med god dokumentation kan du også lettere genoptage arbejdet efter pauser og på et senere stadie viderudvikle og optimere på koden/funktionaliteten.
---
OBS:
1. En seriøst udarbejdet forretningsplan giver et billede af om det kan betale sig at gå i gang med analyse, design og sidenhen programmering af projektet.
2. Det kræver erfaring at komme fra start til mål, så brug gerne et par små projekter til at lære faserne i arbejdet.