Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den MEGET gode forretning!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Min partner og jeg står i et grufuldt dilemma; Vi har den fede forretningsplan, og der er seriøs interesse omkring den hos de fleste vi introducerer. Derfor holder vi kortene meget tæt på kroppen, og fortroligheds-cirkelen så lille som det kan lade sig gøre. Vi laver også baggrundstjek på dem vi involverer, og rådfører os jævnligt med vores advokat. Men udenset hvor meget vi dækker os ind, så vil der jo altid være en reel risiko for, at en involveret pengemand stjæler vores koncept og laver forretningen selv. Der er altid nogen derude med flere ressourcer end én selv, og de mennesker udgør et meget stort minefelt udenset hvor meget tillid(fortrolighed), der måtte være imellem. 
Det er en alvorlig problemstilling, for uden midler kommer man jo selv sagt ikke langt.
Og der er også en risiko forbundet ved at vente...

Hvad gør man lige? 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 29. Jun 14
Indlæg ialt: 90
Fra  Basuba.dk Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Du skal ikke være bange for at jeres idé bliver stjålet og de 'pengemænd' som er involveret får stakkevis af forretningsplaner smidt i nakken hver dag, så tror såmænd ikke de har tid til lige at stjæle jeres koncept. 

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Medmindre i virkelig har ramt noget unikt behøver i ikke være bange for at nogen stjæler jeres ide. Ideen udgør kun en meget lille del af at få succes med et produkt. Faktisk vil jeg vove at postå at selve ideen kun udgår 10% af det samlede koncept. Resten er selve udførelsen - dvs. hårdt arbejdede, målsætninger, udvikling, markedsføring og ikke mindst den passion i selv har for konceptet.

Noget helt andet er at hvis nogle skulle stjæle jeres ide / lave noget tilsvarende handler det om samlet set at levere et bedre produkt. Er i altid på forkant med nye ideer, markedsføring, kundeservice osv. vil jeres konkurrenter altid være et skridt bagefter - i og med de kopierer det i gør. Tag det som et klap på skulderen, for når andre begynder at kopierer det i gør, ja så viser det at i har førertrøjen på :-D

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

Jeg har selv adskillige ideer og kender så absolut følelsen.

Blev tilbudt at tale om et af mine projekter til TEDtalk, der snart skal afholdes i København;
men måtte takke nej fordi jeg blev nødt til at blive mere klar inden ideen bliver offentlig.

Måden jeg håndterer situationen på er, at opsætte et antal kanaler, der automatisk genererer penge og så bruger jeg pengene til at investere i de nye projekter.

Jeg er altså 100% selvfinansierende og har derfor aldrig haft brug for en pengemand, der potentielt kunne løbe med ideen.

Jeg udnytter tiden til at komme ca. 1 år foran alle andre, der kunne blive inspireret til at gøre noget tilsvarende; og så er løsningen så teknisk kompliceret at programmere, at det vil tage LANG til at kunne konkurrere med mig.

Så det bliver rent "Blue Ocean" når jeg frigiver det :-)

Jeg GIDER simpelthen ikke, at udvikle produkter, jeg risikerer at blive snuppet af kineserne ;-)

Du hører andre igen og igen sige, at det ikke er ideen; men udførelsen, der tæller.

Det er nok fordi de til at begynde med ikke har så kreative ideer.

De taler ud fra, at du kaster dig ind i et marked med eksisterende konkurrerende produkter og her er denne tankegang rimelig. Her er det ikke den enkelte idé der gør det; men udførelsen der giver overtaget.

Men er du VIRKELIG kreativ og SKABER nye produkter som markedet aldrig har set før (Tænk "APPLE") og skaber nye løsninger på behov, som folk kun kunne løse på helt andre måder, ja, SÅ ville jeg holde kortene tæt til kroppen, som du gør.

Så svaret er: Skaf pengene uden skal skulle involverer en "pengemand". Det er i hvert tilfælde den måde jeg arbejder på.

Venlig hilsen,
Christian

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ved det kan være svært at tro på MEN:

Pengemænd (og jeg er kun en af de meget små) er ikke bare interesserede i den gode idé.
Jo, hvis du har opfundet idéen som eksekverer sig selv, hvis man stikker en betalingskort op i rumpen på den, og indtaster sit kontonummer hvor den skal sende pengene hen når den kaster overskud af sig på et tidspunkt. [Ironi kan forekomme]

Der er en anden som skriver det - det hele ligger i eksekveringen. Selvfølgelig kan der være andre som går i gang med at eksekvere din idé efter at være blevet inspireret, men tro mig, det er der allerede nogen som ER i gang med et sted i verden UDEN den inspiration. Den unikke idé findes ikke. Og forøvrigt, når man er nået dertil hvor man er pengemand - så er det ikke idéer man mangler. Så er det snarere et godt team af folk som kan eksekvere og som man kan stole på ikke fyrer pengene af på fis og ballade.

Det bedste eksempel fra min verden er, at jeg engang bliver approachet af en mand fra TDC som har fået en god idé. Kort fortalt er det a la Skype han har opfundet. Og kort fortalt så forstod jeg ikke hvordan det teknisk kunne lade sig gøre så jeg takkede nej. Det er jo historie, at omtrent samtidig sad Janus Friis & Co og eksekverede idéen så ganske brilliant. De to parter kendte ikke, og havde aldrig hørt om hinanden - men idéen var kommet til dem begge samtidig.

Dog er der jo ingen grund til ligefrem at stille sig op og lave et TED talk om det - men ellers er det altså bare og komme i gear og træde pedalen i bund. Du har allerede brugt for lang tid på advokater og på at udtænke NDA'er og skrive business planer. Se at komme videre! Det er med dækket i asfalten at det bliver til noget. Ikke i møderummet med advokaten og slides klistret op på whiteboardet.

Held og lykke :-)

"People can learn to recognize and take advantage of opportunities others don't think exist" --Michael Dell

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den største trussel er ikke de 5-10 personer du fortæller din ide til, men de tusinder (milioner?) af mennesker der ser dit produkt/service når det er ude. Når først dit produkt er på markedet, er du langt mere udsat for at blive kopieret. 

Så bare kom igang.

Mvh Carsten

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 104
Fra  www.letswork.dk Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må erklærer mig enig med alle de andre. Man skal du jo fortælle om ens ide for at kunne validere den, og kan man ikke validere sin ide, aner man jo ikke om den er god eller ej. Så snak med så mange om den som muligt for at se deres entusiasme omkring ideen. 

Du skal også tænke på at ikke alle er iværksætter typen som du er. Langt fra! og der er også derfor at validering er så vigtig :)

Held og lykke! 

www.letswork.dk - Bringing brains to business!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)