Hej Jeg går med ideen omkring af bygge et forholdsvis stort typehus, i et en atraktivt ny udstykning. (huset skal være et langt længehus med 2 indgange eller et 2 etagehus) Jeg vil så efter huset er bygget selv opdele huset i 2, (med enten en skillevæg eller en udvendig trappe til 1.sal) også leje det ud til 2 familier/lejere. Lokal planen siger selvfølgelig at man ikke må bygge rækkehuse eller dobbelt huse, men her er jo tage om et hus der efterfølgende er opdelt. Tror i jeg ville kunne slippe afsted med dette unden for mange problemer? Er der nogle der har erfaringer med noget lignende? Mvh Søren |
Jeg tror ikke, at du slipper afsted med det. Hvis du i dag vil indrette et enfamilieshus som to lejligheder, så er der en lang række krav særligt vedr. brandsikring, som skal opfyldes, således at hver lejlighed bliver sin egen brandcelle.
Desuden skal hver lejlighed have egen adgang til el, vand, varme, kloak m.m. Jeg tror, det bliver dyrere at bygge først, og så derefter bygge om, end bare at følge reglerne. Alternativt bør du bygge et sted, hvor det vil være tilladt at indrette huset sådan, som du gerne vil.