Kære Amino’er. Jeg er en nyuddannet M.Ssc. in Economics and Business administration fra Roskilde Universitet. I forbindelse med min uddannelse, har jeg fået en ide til en ny innovativ virksomhed. Har dertil skrevet projekt om ideen, hvor jeg fik topkarakter og min vejleder, som var været Nordic Leader hos Ernst and Young, kaldte det fremtidens virksomhed. Derfor søger jeg to kompetente samarbejdspartnere, som kan hjælpe mig med at realisere ideen da jeg er akademisk orienteret, samt mangler den professionelle erfaring i at starte en virksomhed op. Inden jeg bevæger mig ud i de faglige og professionelle præferencer, som jeg søger hos mine kommende samarbejdspartnere/anpartshavere, er det på sin plads først at fortælle lidt om ideen. Min idé beror hovedsageligt på en virksomhed, som kan varetage Små og Mellemstore Virksomheders (SMV) eksterne miljømæssige ansvar. Ideen beror på et internetbaseret samarbejde imellem NGOer, forbrugere og SMV’er, hvor hver part bidrager med deres ekspertise. Vores virksomhed skaber strukturerne for samarbejdet igennem en hjemmeside, hvis formål er trefoldigt. Hovedsageligt bliver vores virksomhed en internet - og medlemsbaseret hjemmeside, der kan give SMV’erne de økonomiske fordele forbundet ved et miljømæssigt ansvar, give NGO’erne mulighed for økonomisk støtte og give forbrugerne muligheden for en form for identitetsskabelse ved at kunne forbruge miljømæssigt ansvarligt. Jeg er helt med på at det er sparsomme oplysninger, men har udarbejdet en forretningsplan for opstartsfasen, en modificeret SWOT analyse og udarbejdet/udtænkte hele virksomhedens koncept og ide grundlag. Men jeg ville ikke løfte sløret for det hele her. Men det bliver gjort under et uforpligtigende personligt møde, når de rette og eventuelle kandidater er fundet. Nu til din/jeres kompetencer. Jeg søger to partnere, som kan hjælpe mig med, at starte virksomheden op og derved realisere ideen. En klassisk forstand søger jeg en CFO og CMO, men grundlæggende to personer som har erfaring med at starte virksomhed/er op. Hvor meget af nedenstående måske ikke er noget i kan på egen hånd (uden hjælp fra jurister og hjælpeprogrammer etc.), søger jeg to personer som kan få det til at ske! Din/jeres profil og det jeg søger: Først søger jeg en person som i klassisk forstand kan udfører rollen som CFO & Co - Founder (det bliver også din titel). Du skal have erfaring med følgende overordnede kompetencer:
Dernæst søger jeg en person som i klassisk forstand kan udfører rollen som CMO & Co - Founder (det bliver også din titel). Du skal have erfaring med følgende overordnede kompetencer:
For begge kommende partnere ser jeg gerne; i er empatisk, vægter samarbejde højt og i har en professionel tone samt tilgang til problemer/uoverensstemmelser når det skulle opstå. I skal være konstruktivt anlagt men også have integritet for jeres egen ekspertise. I skal helst være bosat på Sjælland, da jeg bor i København. Hvis du føler det her er noget for dig, samt at du besidder nogle/flest af de ovenstående kriterier, vil jeg meget gerne høre fra dig. Send en mail på claes.ziehm.mortensen@gmail.dk med en kort beskrivelse af dig selv, hvorfor du lever op til kriterierne og et link til din LinkedIn profil. Holder opslaget åbent indtil de rette kandidater er fundet. Derefter mødes vi til en kopkaffe, hvor vi lige hilsner på hinanden og i får udleveret en forretningsplan der, som den ser ud nu, er på 37 sider. Nu fik jeg ikke fortalt meget om mig selv og det er beklageligt, men er 27 år, født og opvokset i Espergærde. Personligt er jeg empatisk, konstruktiv, løsnings orienteret og har et højt niveau for logisk ræsonnement. Men tjek min LinkedIn profil ud; http://dk.linkedin.com/pub/claes-ziehm-mortensen/82/1bb/932/ . Glæder mig til at høre fra interesserede, som vil være med til at starten en ny innovativ virksomhed, som bliver den første af sin slags. Med venlige hilsner, Claes Ziehm Mortensen |
Hej Claus.
Jeg har før spurgt herinde om der er nogle der vil vvære med til at starte en virksomhed. Fandt også en engang. Det gik slet ikke. Ellers er der ingen interesserede. Der er mange her inde der ikke er iværksættere, så det er lidt som at skyde med spredehagl. Det er hvertfald min erfaring:)
Det jeg vil anbefale dig at gøre er at deltage i startup-weekend eller venture cup. Det er en super fed oplevelse, og man lærer ekstremt meget! Til sådanne arrangementer er der kun iværksættere interesserede tilstede. Og hvis du pitcher godt, så kommer de til dig og spørger om de må være med, så skal du ikke ud lede og være usikker på om du har fundet den bedste :)
Held og lykke!