Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det trækkes fra i skat?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Aug 13
Indlæg ialt: 5
Fra  Nova Copenhagen Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Smile

Vi har en tøjvirksomhed, der drives fra vores private hjem (sælges på nettet). Dette indebærer opbevaring af tøjet i vores lejlighed.

Vi er i gang med, at udskifte køkken og vil i den forbindelse købe skabe, der går fra overskabene til loftet. Disse skabe skal udelukkende bruges til tøjopbevaring. Det samme kan siges med sokkelskuffer.

Disse bør vel kunne fratrækkes fuldt ud i skat (sammen med montering heraf), da de alene købes til tøjopbevaring til firmaet?

Samtidig kan én af jer måske forklare mig, hvor meget jeg kan trække fra af vores bredbåndsforbindelse, der bruges både privat og til virksomheden. Det bruges ca. halvdelen af tiden privat/erhverv. Halvdelen bør vel kunne trækkes fra herved?

På forhånd mange tak for jeres hjælp.

Vh

Kim

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 17:27

Nej for du vil buge dem privat også.

Hvis det kun er bredbånd (internet) ikke noget, men du skal heller ikke indtægsføre noget 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46628
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:32

skabe monteret i dit private køkken - selv om du siger du kun tager det ekstra med højskabe og sokkelskuffer for at ha tøjet i, ville jeg absolut ikke turde trække noget som helst fra for

Det er en klar forbedring af køkkenet - så selv i eksternt lejemål skulle det aktiveres, men privat oven i - nej tak - Ikke noget fradrag for hverken materialer eller opsætning.

Internet kan du trække 100% fra når du bruger det som noget nødvendigt i virksomheden MEN du skal dele momsen så du kun trækker halv moms fra når du som beskrevet bruger internettet halvt privat. Se her om deling af moms som skat er meget OBS på http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html 

Vi taler rent internet - ikke noget med TV kanaler eller andet tilknyttet - men rent internet - ellers går den absolut ikke

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Aug 13
Indlæg ialt: 5
Fra  Nova Copenhagen Skrevet kl. 10:05

Hej,

Mange tak for svar. Jeg var dog i tvivl da skabene, alene ville blive brugt til opbevaring for firmaet. Vi ser det ikke som en forbedring af køkkenet, men det er jo også hvordan skat ser det :-) 

En ekstern lageropbevaring af varerne ville jo kunne blive trukket fra i firmaet, samt hvis man havde et rum i lejligheden der alene opbevarede varerne, hvilket vi desværre ikke har. Vores skabe var tiltænkt at være over vores overskabe i køkkenet (dvs.2 overskabe), hvor en stige skulle bruges for at komme til varerne.

Jeg har læst linket, og da jeg bruger internettet privat også (ca. 50/50), ville det så ikke være rimeligt at antage, at trække halvdelen fra, eller er der en praksis, hvori hele beløbet kan trækkes fra?

Mange tak for svar, det sætter jeg stor pris på.

Vh

Kim

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46628
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:44

skabe 0 - internet 100% fradrag for omkostningen men kun 50% af momsen når du bruger det privat - der er ingen undtagelse - ALT man bruger privat må deles i momsen og det er et af skats første kontrol punkter så vær omhyggelig

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)