Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tips til hvor jeg kan få printet en billig bog i Asien?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 29. Sep 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino. Jeg står med en nærmest færdig toiletbog på en 80 sider jeg skal have printet. Den er relativ lille 10 x 18 cm ca, og nu er jeg på jagt efter et billigt sted jeg kan få den printet, hvorefter jeg skal sælge den online bagefter, eller pushe den til bog-forretninger. Det behøves ikke nødvendigvis at være hard-cover. Det vigtigste er faktisk at det er billigt, da jeg ikke ved om den kommer til at tjene sig selv ind.

Jeg har ledt på sites som alibaba og made-in-china, men da jeg ikke ved en hujende fis om det er gode steder at gå til, ville jeg høre om der før var Aminoer der havde stået i samme situation, kendte et godt sted på nettet eller et specifikt bog-printing sted i asien. Gerne med en ca pris, så jeg kan sammenligne priser.

Nogle derude der kan hjælpe? :)

BH Sune

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du prøvet at søge her op Amino?

"Tryk af bog" finder mange tråde, hvor du måske kan finde svar.

Tilmeldt 29. Sep 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har søgt på tråde før jeg startede denne. De fleste af svarene i de tråde, føler jeg er lidt over hvad jeg forventede det vil koste for en bog. + Svarene jeg har fundet ikke involverer Asien. Her har vi at gøre med 16-20 kr pr bog - Og på Ali-Baba er det omkring de 0,6-1,00 dollar pr bog. 

Så derfor startede jeg en ny tråd. I håb om at folk havde nogle asiatiske erfaringer :) 

Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

LaserTryk kan vidst gøre det for ca. 30 kr. pr bog.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Priserne kan komme under 5 kr ved tryk i danmark, men det kommer jo an på kvalitet og oplag.

hvor mange skal der trykkes i første oplag?

hvor mange farver i trykket?

hvilken kvalitet?

Desuden er fragten på papirvarer en dyr affære grundet vægten, og derfor kan det næppe betale sig at få trykt i langtbortistan

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Både på lasertryk.dk og books on demand (bod.dk) kan du udregne prisen direkte på deres hjemmeside, og med det samme se hvordan oplagets størrelse påvirker prisen.

Tilmeldt 29. Sep 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. At LaserTryk koster 30 kr virker for mig at se som lidt dyrt, men det er også første gang jeg printer og mit behov for farve er minimalt.

Vi snakker om en forside i farver og resten af bogen i sort hvid. Kun tekst.

Men ja, shipping kunne blive et issue. 

Har du nogle erfaringer Jan, med ved hvor mange bøger der skal printes for at få bogen markant ned i pris? Altså ved en 5 kr.



Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Sunai:
Har du nogle erfaringer Jan, med ved hvor mange bøger der skal printes for at få bogen markant ned i pris? Altså ved en 5 kr.

ja ved 2500 stk er prisen under 5,-

4farvet omslag, s/h indhold 80sider

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Sunai

Det giver ikke nogen mening af snakke om pris på tryk / print af en bog uden at kende de nøjagtige specifikationer;  mængden af bøger, format, antal sider,  farve/ sort hvis, papirkvalitet, indbinding type .... osv.   Er du nybegynder vil det klar være en fordel at bruge et dansk trykkeri - frem for at bøvle med et asiatisk

LaserTryks pris lyder noget dyr, men de printer den vel også frem for at trykke den.   

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at se på Lulu.com

Det er print-on-demand.

Der kan du få eksakt pris fra 1 stk og vokse med opgaven.

HTH

/Peter

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)