Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bluetooth Hængelås - Vil du videreudvikle?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer.

Jeg har det seneste års tid været igang med at udvikle en bluetooth lås, samt en cykellås, der kan betjenes via en smartphone. Projektet kører stadig, og status pt er at der er lavet to fuld funktionelle prototyper, med dertilhørende App. Jeg har kontakt med en kinesisk fabrik der kan fremstille selve låsen (Hærde, overfladebehandle mm), samle låsen (Med elektronik) og pakke ned i emballage som får et logo/print på.

Jeg har fået pris på fremstilling, Jeg har CAD tegninger, to prototyper (En hængelås og en cykellås), en App osv.

Projektet herfra skal videreudvikles, og modnes. Herefter skal App'en færdiggøres, og så er produktet klar til produktion.

Jeg står dog med tidsmangel, og kan derfor ikke lægge 110% i dette projekt. Jeg synes dog det ville være ærgerligt at smide i skraldespanden når der nu er lagt så meget arbejde i det op til nu.

Jeg er uddannet Diplommaskiningeniør, og arbejder fuldtid. Herudover er jeg netop startet på min kandidatgrad, driver en virksomhed ved siden af, og underviser i fysik på ungdomsskoler om aftenen - Jeg har simpelthen ikke mere tid til dette projekt.

Derfor ville jeg høre om der evt var nogle der ville overtage projektet.

Jeg er dog ikke klar til at give det 'gratis', men håbede på at få en 'procentdel', indskud eller lign. hvis projektet nu skulle gå hen og blive en international succes.

Jeg håber der er nogle der er friske - skriv endelig en privat meddelelse hvis du kunne være interesseret.

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 61
Fra  Kinabureauet Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Charlie, 

Sidder selv og roder med et hardware / software project,  og fandt da egentlig din post interessant. 

Jeg har dog blot et spørgsmål i forhold til produktet. Hvad er ideen med at have en bluetooth lås? Jeg har prøvet at tænke scenariet igennem et par gange, men kan ikke rigtig finde en god indgangsvinkel til hvorfor jeg bare MÅ eje en lås med bluetooth. Jeg vil derfor gerne høre lidt mere om hvad der fik dig startet på projektet og hvorfor at en bluetooth lås er en god ide :) 

Professionel hjælp til oversættelse, rådgivning og markedsføring til det kinesiske marked. www.kinabureauet.dk

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael.

I App'en er der lagt op til at brugeren skal kunne sende koder, og at samme enhed kan låses op fra forskellige smartphones.

Et sted som fx byggepladser, lærerværelser etc. hvor flere brugere skal have den samme nøgle - og faren ved at nøglen skal forsvinde. Alternativt kan der udleveres 24 timers nøgler, enkeltadgangsnøgler digitalt. Dette eliminerer chancen for at smide en fysisk nøgle væk, og fjerner muligheden for at andre kan aflure en kode (Hvis man indfører tidsbegrænset/adgangsbegrænsede nøgler).

I en familie på 2 voksne og 4 børn er det også smart at børnene kan låse skuret op og hente deres cykler direkte fra deres smartphone. Naboen kan spørge om han må låse græsslåmaskinen, og her kan ejeren sende en engangskode.

Ideen er at alle reelt har en nøgle, deres smartphone. Ejeren kan således bestemme om der skal være mulighed for at andre skal have mulighed for at låse op. Samtidig kan nøgleadministratoren sidde på den anden side af jorden - der er ikke behov for fysiske nøgler :)

Det var egentlig ideen bag låsen :)

Tilmeldt 3. Feb 14
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Charlie Haagendrup:
I App'en er der lagt op til at brugeren skal kunne sende koder, og at samme enhed kan låses op fra forskellige smartphones.

Superfed ide, problemet er bare, virker det fra en Iphone? Apple har nogle ret krakilske regler for hvilke bluetoothenheder de godkender til pairing, ellers er det bare at klø på for den der vil overtage projektet :-)

/Niels

 

 

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 61
Fra  Kinabureauet Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ret cool project egentlig, nu kan jeg sagtens se ideen. Umiddelbart er min bekymring lidt om hvor brugervenligt det er at skulle holde hængelåsen powered up med strøm, men det er der eller skal der nok være en smart løsning på. 

Jeg tænker da at det er et oplagt project til Kickstarter, og ville da også gerne have hjulpet til (dog begrænset med tid), hvis det ikke var fordi at du selv vil hoppe fra.  Fed ide ;)

Professionel hjælp til oversættelse, rådgivning og markedsføring til det kinesiske marked. www.kinabureauet.dk

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtigt, Apple er ret restriktive.

Men lige med BLE er der ingen udfordringer - det har udvikleren sagt.

Jeg ville dog tage fingeraftryksscanneren i brug istedet for en kode - så når låsen skal låses op bruges ens fingeraftryk (Måske kombineret med kode). Det kan man dog ikke, da apple ikke har låst denne op for 3 parts programmer.

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, ikke?
Strømmen kommer fra et aaa lithium ion batteri, der kan holde strøm i op til et år ved normal brug (Et par oplåsninger pr uge). Det skal dog bemærkes at der i app'en lægges 20 og 10% strømadvarsler ind, samt at ved 5% vil app'en virkelig genere brugeren til at få batteriet ladet op. Låsen lades op fra et indbygget DC stik, og en times ladning holder strøm i ca. et år igen. Det kan lades fra alle computere med USB.

Kickstarter er overvejet - men det hjælper bare ikke rigtig på tiden :) 

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Løsningen lyder god - umiddelbart findes der dog flere tilsvarende/konkurrerencer løsninger. Assa Abloy har lavet noget, og Ruko har også for nyligt lanceret en dørlås, som arbejder sammen med en app. Derudover har jeg set løsninger, som baserer sig på NFC. Fordelen ved NFC er, at teknologien ikke kræver parring (som Bluetooth gør - gælder det også for BLE?).

Men spændende område, og helt sikkert noget der vil vinde indpas i fremtiden. Som du selv skriver er der rigtigt gode muligher for at lave nogle interessante løsninger til adgangskontrol på arbejdspladser, og steder, hvor forskellige personer skal have forskellige adgangsniveauer afhængigt af tidspunkt mm.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)