Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Teleselskaber

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Grenå
Tilmeldt 31. May 14
Indlæg ialt: 204
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Amino!

Jeg går med tanken, at flytte teleselskab fra Telia til et lavprisselskab som eksempelvis Oister, Da jeg har fundet ud af at jeg kan få det samme indholdsmæssigt bare bare 200kr,- mindre om måneden. For blot 2 måneder siden gik min Iphone i stykker, og dengang jeg fik den byttet hos Telia da Telecare kunne se at de ikke kunne redde den, og at problemet kunne dækkes af garantien, da det viste sig at være en fejl fra Apples side. Dvs. at jeg har omkring 1år og 10 måneders garanti tilbage på min "nye" Iphone, men skiftet jeg selskab bortfalder garantien så? Jeg nægter at tro Telia gider røre min mobil når jeg ikke længere er kunde ved dem. Men på den anden side hvis problemet er ude, så er det vel dem som udstedte mig mobilen i tidernes morgen, og hæfter de så ikke på at give mig en ny?  

Mvh.

Tilmeldt 12. Oct 14
Indlæg ialt: 71
Fra  Jegelskergarn.dk Skrevet kl. 20:03

Din garanti eller reklamationsret gælder lige meget hvor du har abonnement. Det samme hvis du køber en Skoda, så gælder garantien også, selvom du ikke bruger Skoda værksted.

Fra Grenå
Tilmeldt 31. May 14
Skrevet kl. 20:18

Det er jo så ikke helt rigtigt eller hvad? Hvis jeg går ud og eksempelvis får skiftet skærm ved et firma som ikke er autoriseret så bortfalder min garanti det er jeg et hundrede på. 

Så det vil sige at hvis min telefon går i stykker så sender jeg den bare ind til Oister og så fixer de den? Lyder næsten for godt til at være sandt.

Mvh 

Tilmeldt 12. Oct 14
Fra  Jegelskergarn.dk Skrevet kl. 21:04

Jeppechristensen46:
Det er jo så ikke helt rigtigt eller hvad? Hvis jeg går ud og eksempelvis får skiftet skærm ved et firma som ikke er autoriseret så bortfalder min garanti det er jeg et hundrede på. 

Så det vil sige at hvis min telefon går i stykker så sender jeg den bare ind til Oister og så fixer de den? Lyder næsten for godt til at være sandt.

Mvh 

Måske dårlig eksempel. Du skal selvfølgelige bruge autoriseret reparatør, men pointe var, at selv om du køber en skoda og bruger et andet værksted, må du godt købe en skoda stadigvæk. Derfor hvis du skifter mobilselskab har du stadig reklamationsret, uanset hvilke selskab du køber hos.

Tilmeldt 12. Oct 14
Fra  Jegelskergarn.dk Skrevet kl. 21:05

Men Oister vil ikke lave den hvis den går i stykker, men det vil Telia gøre. 

Fra Grenå
Tilmeldt 31. May 14
Skrevet kl. 21:16

Perfekt! Tak for dine svar :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)