Man bliver baskattet af kr. 2600,- om året for fri telefon.
Skal jeg så betale de 2600,- af egen lomme til min enkeltmandsvirksomhed, da de nu betaler alle mine telefonregninger, samt internet, eller skal det bare registreres i mit regnskab, og derefter opgives til skat?
Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.
Opret en gratis bruger påDinero og kom i gang allerede i dag.
Husk, at ud over købet, så skal telefonregningen jo være omkring 2.300 per år før det betaler sig, da du jo godt nok har fradrag for omkostningen i virksomheden men selv jo betaler beløbet minus det fradrag omkostningen gir - (fradragsværdi ca 44% for omkostning i virksomheden så du betaler 56% selv) + så betaler 44% af 2.600 via skat af fri telefon
Grunden til det ikke er 2.600 kr der er grænse hvor hvornår det betaler sig - men et lidt mindre beløb er, at du har fradrag for momsen MEN igen - den skal du dele i forhold til hvor meget privat og hvor meget firma du anslår at bruge telefonen- lidt besværligt men det gælder også selv om man betaler skat af fri telefon, men skal altid deles i korrekt forhold for ting der bruges privat se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER