Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bogføre jeg fri telefon i mit regnskab?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Fra  www.computeroptimering.dk Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Man bliver baskattet af kr. 2600,- om året for fri telefon.

Skal jeg så betale de 2600,- af egen lomme til min enkeltmandsvirksomhed, da de nu betaler alle mine telefonregninger, samt internet, eller skal det bare registreres i mit regnskab, og derefter opgives til skat?

Mvh. Kåre Högberg

Computeroptimering

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:58

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28

Nej du skal ikke ha det i regnskabet - Du kan læse her, at du skal selvangive det i udvidet selvangivelse og du skal lægge beløbet til dit resultat fra regnskab når du indberetter overskud/underskud - til skat . Det står med kraftigere skrift i dette http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html 

Husk, at ud over købet, så skal telefonregningen jo være omkring 2.300 per år før det betaler sig, da du jo godt nok har fradrag for omkostningen i virksomheden men selv jo betaler beløbet minus det fradrag omkostningen gir - (fradragsværdi ca 44% for omkostning i virksomheden så du betaler 56% selv)  + så betaler 44% af 2.600 via skat af fri telefon

Grunden til det ikke er 2.600 kr der er grænse hvor hvornår det betaler sig  - men et lidt mindre beløb er, at du har fradrag for momsen MEN igen - den skal du dele i forhold til hvor meget privat og hvor meget firma du anslår at bruge telefonen-  lidt besværligt men det gælder også selv om man betaler skat af fri telefon, men skal altid deles i korrekt forhold for ting der bruges privat se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)