Vi har side some har 5 sprog, siden er programmeret sådan at landing page er på det sprog man vil forvente folk fra en bestemt region vil bruge. f.eks hvis man går på siden i DK får man dansk sprog etc.
Uanset på hvilken sprog man får siden er URL adressen for hovedsiden www.solitum.hr.
Så mit spørgsmål er om google kan se Metatags, Keywords etc paa de forskellig sprog når URL adressen er det samme?
I kan prøve at skifte sprog inde på siden, så kan i se at Metatags, keywords etc ændre sig til ord på det valgte sprog.
Håber i kan hjælpe mig videre.
Mvh
Morten
2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog
For at du kan vise samme side på flerte sprog med eksakt samme url, må du have brugt cookies / session variable for at sitet kan huske hvilken sprogsetting brugeren har valgt. Google og andre søgemaskiner bruger IKKE cookies, så for dem vil der kun findes det ene sprog som bliver vist første gang de kommer ind på sitet.
For at få det indekseret i alle sprogene bør du lade sproget være en del af url'en som fx. på denne sider som vises på engelsk:
Alle tre vil virke med indeksering på dansk. Hvis det ikke var for besværligt ville jeg nok gå efter et dansk domænenavn da danske kunder er tryggere ved at handle med danskere. Om du skal vælge solitum.dk eller ferie(-)kroation.dk er lidt smag og behag, men sidstnævnte vil nok hjælpe dig opad på søgninger som "ferie i kroation".
Ja det foerste er det samme som at have seperat domæne til hvert sprog
Det tager naturligvis meget længere tid at optimere flere domains, men i det lange løb er det sikkert en fordel.
Jeg har selv valgt struktur en http://domain.xxx/sprog/ til at starte med, men senere er min ide at jeg vil lave en 301 redirect fra de for skelligge sprog til et seperat domæne.
2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog
Jeg er netop i tvivl om hvorvidt det er en fordel at optimere flere domæner. Umiddelbart vil jeg mene at det er bedre at koncentrere trafikken på ét domæne frem for flere, da det er mit indtryk, at trafikmængden har betydning for den ranking man bliver tildelt. Jeg har dog svært ved at finde belæg herfor.
Jeg har blogs paa 7 forskellige sprog, det tager rimeligt lang tid at lave optimering og jeg har samtidigt andre sider hvor jeg har flere sprog paa en side, jeg tror på sigt at et sprog per side er den bedste løsning, men det besværlige er naturligvis når man skal lave link building på, spansk, fransk, italiensk og andre sprog.
2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog